Re: Jag trodde att Vampire var...
"...samlat på sig en hög med länkar..."
Sant, så sant. Det är faktiskt lite roligt. Man kan känna bitterheten hos skribenten. /images/icons/smile.gif
"I och med att Vampire av somliga (inklusive mig)
är ett skräckrollspel..."
Mmm, jag har också varit på den kanten av diskussionen, men jag har på senare tid (efter åttioelva repriser av debatten) insett att jag skiter i vad andra tycker att det är. Jag är inte ens säker på att jag tycker att det är så skräckbetonat heller. Däremot vet jag att det är kul att spela, diskussioner om hur man får en bra stämning och hur man ska förhöja känslan för både spelare och SL är intressanta. Nit-pick om genre-tillhörighet intresserar mig inte längre. Jag har väl förätit mig, antar jag.då
"...skulle moderatorerna få ett svettigt jobb..."
Jag är inte så säker på det. Som tidigare nämnt är ju atmosfär och känsla viktigt (men det vet ni ju allihop /images/icons/wink.gif), alltså skulle Vampire-spelare kunna söka sig till Skräck-forumet för tips om dom vill ha en läskig kampanj (jag är säker på att de inbitna CoC-lirarna mer än gärna står till tjänst). Om det "bara" gäller regelfrågor och dylikt kan man ju fråga någon på WoD-forumet om dom har den-och-den boken, eller något sånt.
Samma sak gäller ju för DoD-SLs som vill spela en läskig kampanj, man söker sig till dom som vet hur det går till; hjältarna på Skräck-forumet. /images/icons/smile.gif Skulle vara intressant med en CoC-spelare som kollade på DoD-forumet efter tips om hur man kan göra en glättig kampanj.