Re: Mage
Efter det här spelmötet satte Den odödliga kejsaren i gång en liten trend med miniscener så här kommer min.
---
En sista sensommareftermiddag hade lyckats smyga sig in bland de kulna höstdagarna. En varm vind fick gulna löv att viska och satte de talrika vindspelen att sjunga kring familjen Davidssons gamla trähus.
Från trädgården hörs småprat och nynnanden från Mr och Ms Davidson, även kallat John och Jolana. Den gamla trogna fårhunden ligger och solar på verandan och inne från vardagsrummet hör det dämpade ljudet av Gitarr Hero.
Allt är precis så där snuttig nuttigt bara ett hippiehem kan vara.
Förutom en våning upp. Här är det tyst nu. Dörren till Moonchilds dörr var stängd. Men det är väl inte så konstigt? Stackars flickebarn, det kan inte vara lätt att förlora si bästa vän i den där åldern. Och så vidare. Etc, eller hur?
Därinne satt tonåringen vid de slitna skrivbordet, bredvid stod en kartong, med massa skrot i, överst ligger ett foto på Judy och Moonchild,skojandes i sex årsåldern. Den tio år äldre flickan sitter vänd emot fänstrets bleka ljus. Mellan händerna höll hon ett papper ögonen var slutna. Ansiktet var spänt, och ner från ögonen hade sminket runnit ner över kinderna. Men tårarna har sinat.
Hon sitter bara så, tyst, till dess att någon plötsligt sker något. Muskler ansiktet och kroppen slappnar av efter att i veckor varit spända och själva andhämtningen verkar lättare. De blå ögonen öppnas lite fundersamt och sneglar ner på pappret hon håller i sina händer och sin egen handstil. Skriven med kraftfull hand, men här och där fläckat av tårar.
”Hej. Jag genomförde just en magisk rit som om jag lyckades tog bort minnena av Judy, en av personerna [Blött och utkaddat till olöslighet] Damen dödade.
Judy brukade vara min bästa vän, hon var snäll, smart, rolig och fanatstisk men nu är hon död. Och hon blir inte mndre död för att jag saknar henne så mycket att jag skulle kunna dö.
Lyckades jag minns jag henne inte, men minns allt det där som hände med Sam och resten. Är bisatsen obegripilg prata med Sam. Annars Yay me! Grattis.
Alla foton och minnessaker med henne finns i kartongen vid skrivbordet. Frågar någon om henne så säg att jag inte vill prata om det. Har redan gett det svaret i en vecka nu.
Förresten. På baksidan av lappen finns det ett lista på ett par saker som är ändå är bra att veta om Judy så ingen blir misstänksam.
Ps. Fråga Judys lillebror Matthew om han vill glömma Judy och fråga sen Ruben om du får ta bort minnet om Matthew vill det.”
Något likt en road fnysning hördes från Moonchild, innan hon med ett lite konfunderat småleende stoppade ner kappen i fickan och sneglade ner i kartongen lite nyfiket.