Ymir
Liten kantbaron
SÅ JÄVLA BÄST
- Ymir, gillar
- Ymir, gillar
Underbart. Det är därför man spelar D&D4! Ska bli inressant att testa min barbar inför nästa kampanj.Dante said:Coolt ögonblick (för mig i alla fall): En svårt sargad gangster drog min barbar bort från själva striden. När det blev min runda tog gangstern autoskada av min rage power (jag kanaliserade stormguden så att alla som står bredvid mig tar 3 lightning damage i början av min runda) och dog! Då kickar en barbarförmåga in och jag chargar en motståndare som en free action, crittar denne (för, typ, 38 poäng i skada) vilket triggar en annan barbarförmåga som ger mig en melee basic attack som free action. Så jag är tillbaka i stridens mitt och har delat ut två hårda attacker – innan jag ens börjat min runda. Dungeon Master-Magnus såg uppgiven ut.
Det är ganska sjukt. Sea Dracula är ett asgrymt spel, jag struntar i om det är ihopslängt på en timma, det är ju klockrent! Nästa födelsedag kommer nog att firas med Sea Dracula Live Action Roleplay tror jag, med smink, kläder, musik och domare/dj och allting. Det svåra blir att hitta rollspelare som kan dansa och utstyrslar som man inte svettas ihjäl i.Genesis said:Jag har spelat så mycket rollspel på sistone att det är sjukt. /.../
5: Sea Dracula med samma gäng. Sea Dracula är alltid awesome. Varje minut var en höjdpunkt, men Arvidos ihopblandning av vals och foxtrot samt min och Johans striptease-off låter sig inte glömmas. Jag vann, såklart. Jag vinner alltid på Sea Dracula. Haha!
6: Dagen därpå, Berättelser från Staden med Arvidos och några andra kompisar. Väldigt metafysiskt, mystiskt och coolt. Spelet är riktigt elegant nu. Historien centrerades kring Någon, som är död, men försöker upphäva det beslutet, samt Zjnoikov, modellmakaren som måste slutföra sin modell av den oändliga Staden för att få dö. Höjdpunkter:
* Jaktscen i ett byråkratisk kösystem.
* Zjnoikov skjuter en oskyldig man på gatan för att lura bort Dimma, som måste ta själen till dödsriket.
Du glömde fotot av rollformuläret. Aaanyway, jag gillade konceptet att vi körde på dokusåpastereotyper såsom bråkstake, slampa, spexaren, nörden, skitsnackaren etc och parade ihop de med nationaliteter. Slampan var (givetvis?) en svensk och namnet bara en bonus. ^^* Johan Rising, slampa med pipig röst.
Det är låg fantasy! (till en början ) En lite mer utförlig rapport finns här (längst ned). Det jag gillar med spelet är att det låter så fantasifullt när man återberättar det. ^^2: Bläck, fortfarande med samma gäng. Störtskön high fantasy-action.
Höjdpunkten var faktiskt hur historien flöt ihop på ett snyggt sätt. Vi slog verkligen perfekt slag i rollspelande där. Jag älskade ironin som kunde ha uppstått när Lexx rollperson skulle slå ihjäl min rollperson med Teslas jätterobot och samtidigt döda hans vampyriska flickväns far som hade botemedlet mot vampyrism. Istället blev det (lustigt nog) ett lyckligt slut... för alla förutom din rollperson.Höjdpunkt: Rickards rollperson räddar Lexx rollpersons flickvän undan nazipirater, men förvandlar henne till vampyr, eftersom det är det ända sättet att rädda hennes "liv".
Ja, just det. Jag glömde en jäkligt coolt grej. Min rollperson utpressade Lexx rollperson genom att jag sade mig ha hans flickvän i förvar. Eftersom namnet på flickvännen inte var avslöjat tänkte jag att jag lika gärna kunde hitta på det. Jag sade något i stil med "Men hur är det med din älskade Marie då?" helt ovetandes om att Lexx hade skrivit på ett av twist-korten "En av Venedigs talemän är far till min älskade Maria".Höjdpunkten var faktiskt hur historien flöt ihop på ett snyggt sätt. Vi slog verkligen perfekt slag i rollspelande där. Jag älskade ironin som kunde ha uppstått när Lexx rollperson skulle slå ihjäl min rollperson med Teslas jätterobot och samtidigt döda hans vampyriska flickväns far som hade botemedlet mot vampyrism. Istället blev det (lustigt nog) ett lyckligt slut... för alla förutom din rollperson.Höjdpunkt: Rickards rollperson räddar Lexx rollpersons flickvän undan nazipirater, men förvandlar henne till vampyr, eftersom det är det ända sättet att rädda hennes "liv".
Fel, faktiskt. Han hade skrivit "Maria, dotter till Veteskapsakademins talman" eller liknande. Det stod inte på kortet att hon var hans älskade.Han said:Jag sade något i stil med "Men hur är det med din älskade Marie då?" helt ovetandes om att Lexx hade skrivit på ett av twist-korten "En av Venedigs talemän är far till min älskade Maria".