Nekromanti Skrivarcirkelns hang around-tråd

Ulfgeir

Swashbuckler
Tänkte slänga upp den skräcknovell jag skrev till skrivartävlingen på Gothcon förra året. Gjorde att jag fick inspiration till fler (har bara inte fått tummen ur än för att skriva de andra)

Är mer nöjd med den än den jag skrev nu.

/Ulfgeir

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Nu blev det ju min tur att välja tema fortare än innan omläggningen av listan. Så Maj kommer bli Tortyr porr månaden :gremlaugh:

Yes! Litterära versioner av Saw filmerna! Ser ni inte fram emot det?! :gremlaugh:

Ulfgeir

Swashbuckler
God45 said:
Nu blev det ju min tur att välja tema fortare än innan omläggningen av listan. Så Maj kommer bli Tortyr porr månaden :gremlaugh:

Yes! Litterära versioner av Saw filmerna! Ser ni inte fram emot det?! :gremlaugh:
Hehe, det gör att jag kanske får tummen ur att skriva en annan av de skräcknovellerna jag hade planerat.

/Ulfgeir

God45

#PrayersForBahakan
Jättebra :gremsmile: Då får jag mer skräck att läsa och jag får designa fällor till min egen text vilket jag älskar att göra :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Just ja! Den här har ju jag läst! Jag tycker den var bra skriven dock känns temat väldigt gjort (Wolf med Jack, om inte annat =). Faktum är att varulv var min första tanke när hon spydde upp massa rött och, och när killen från kvällen innan hittades var jag säker.

Jag hade tagit bort det där med att hon kräktes, ha bara kvar att hon mår illa (efter så mycket rått kött, liksom =) samt fimpa minnesförlustgrejen och försök att istället skriva de minnen hon kan tänkas ha från sin tid som varulv fast ur människans synvinkel. Jag tänker på vissa gånger när jag varit full: jag kommer ihåg korta perioder av vad som hände, men jag kommer inte ihåg hur jag kände mig eller vad min motivatin var då. Så jag tänker mig att hon kommer ihåg hur hon sprang genom skogen och hur den där killen sprang före henne och såg sig livrädd om över axeln i bland. Egentligen jagade hon honom, men hennes rädda och nu fungerande hjärna tolkar det kanske snarare som att de båda två flydde från något som fanns bakom henne.

Genom att skriva in lite minnesbilder som först kan tolkas som att hon är ett offer men som i efterhand kan tolkas som att hon är jägaren skulle avleda tankarna mycket mer än komplett minnesförlust!

Nedräkning: 8

Ulfgeir

Swashbuckler
Intressanta synpunkter. Jag har för mig att min tanke när jag skrev den var att detta var första gången hon hade förvandlats. Hon visste helt enkelt inte att hon var en varulv. Någon som är van vid det skulle ha mer kontroll över sig själv och sina minnen.

/Ulfgeir

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ulfgeir said:
Jag har för mig att min tanke när jag skrev den var att detta var första gången hon hade förvandlats. Hon visste helt enkelt inte att hon var en varulv. Någon som är van vid det skulle ha mer kontroll över sig själv och sina minnen.
Jo, det framkom väldigt bra tyckte jag! Det är lite därför jag drog parallellen till att vara full och att hennes förvirrade hjärna skulle kunna dra fel slutsatser av minnesbilderna. Det var ju det där "vakna upp naken i skogen utan några minnen"-konceptet som nästan skrek varulv, tyckte jag (Eftersom jag ju visste att det skulle vara skräcktema =).

Nedräkning: 6

God45

#PrayersForBahakan
Jag skrev en dikt den här gången. För det gick inte med prosa...

Hur går det för er andra?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag lutar åt dikt jag med, för inget av de teman jag kom på känns som att de håller för prosa. Men jag funderar fortfarande!

Nått kanske jag kan komma på =) Det känns som ett kul tema att grunna på tycker jag, för jag vill gärna komma på något lite intressantare än vanligt romantiskt bjäffs.

God45

#PrayersForBahakan
Att jag avskyr kärleks historier kanske höll tillbaks mig från att skriva prosa lite grann också...

Men jag är rätt nöjd med min dikt :gremsmile:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ah. Den ska alltså vara sådär (Fick ju inget svar i den andra tråden så jag söker bekräftelse här. :gremtongue: )

God45

#PrayersForBahakan
Robert Jonsson said:
Ah. Den ska alltså vara sådär (Fick ju inget svar i den andra tråden så jag söker bekräftelse här. :gremtongue: )
Jag såg inte att du postade i den andra tråden. Jo, den ska vara sådär :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Jag skrev en till dikt på temat så jag postar den här:

Luften är frusen men isen är tunn.
Hon kallar till mig.
Så fruktansvärd i sin skönhet.
Vingarna min tro har gett mig väger tungt på min rygg.
Så han skickar sin förgörare, hon måste lyda.
Någon ligger på altaret.
Jag har gjort saker mot dig som inte har ett namn.
Jag bygger min stad nu med blod på mina händer.
Man kan stjäla det som ges bort.
Min största synd var att tro att hon är något mer än det här.
Hon säger med en svag röst att detta är vad hon vill.
En dag kommer du möta fienden igen.
Då kan du fråga vad jag gjort med blodet du redan gett mig.

Ulfgeir

Swashbuckler
Den här var mycket bättre än den du skrev i den vanliga skrivartråden. Här är mer flyt i språket och det känns som om den förmedlar något.

/Ulfgeir

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag är väl inte sämre jag än att jag med tar med en dikt som jag skrivit tidigare. Men som sagt dikter är egentligen inte min grej.

Amore

Ett oväntat möte, ett leende eller en hastig blick.
Det kan vara allt som behövs för att ge sinnet en kick.

En lätt beröring med en hand,
Kan räcka för att sätta hjärtan i brand.

Att få höra blott ett ord av din ljuva röst,
Räcker för att i mörkret inge tröst.

Du uppfyller mina tankar, både natt och dag,
Och tvingar mitt hjärta att lyda under kärlekens lag.

Närheten till dig blir såsom ett rus,
Och jag ser allt som i ett skimrande ljus.

/Ulfgeir

God45

#PrayersForBahakan
Tack för feedbacken :gremsmile:

Jag gillar din dikt, den är väldigt positiv och upprymd och förmedlar det till läsaren på ett trevligt sätt.

God45

#PrayersForBahakan
Så när kommer det nya temat? Och vems tur är det att bestäma? :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det är min tur och temat (som redan är avslöjat i vrållådan) kommer att postas snart, så fort jag läst och kommenterat på Ymirs text också.

Det kommer att bli ett lite annorlunda tema från hur de tidigare sett ut. Men jag hoppas att det kommer att uppskattas =)