"Ormen är oerhört lockande varför inte göra saken ännuvärre. Det är inte platsen vättarna dyrkar utan ormen vilket skulle vara intressant...hmmm vad kan en sådan ha för värden och förmågor?"
Ett förslag: snegla på Lindormen i regelboken men gör den mindre inteligent samt ta bort vingar och ben. Vad gäller STO så bestäm hur lång du vill att den skall vara, var 10:e STO motsvarar 1 meter. Du kan minska dess KP något om RP forfarande är amatörer. minska STY till en nivå som mer passar RPs nivå.
Ex. Jätteorm, 3m lång. (gjord enl. regelboken)
STY: 24
FYS: 17
SMI: 15
STO: 30
INT: 3
PSY: 15
SPI: 11
KP: 52
SB: 3T6
Naturliga vapen
1 Bett FV 7 1T4 (halv SB)
1 Kram FV 9 1T8*
1 hypnos**
* lyckas ormen med en kram som lyckas den automatisk nästa SR oxå om den väljer att fortsätta att kräma enda sättet komma loss för RP är övrvinna ormens STY med sin egen STY på motståndstabellen. Eller att ormen dör eller så mycket "anfallen från andra håll" att den måste försvara sig.
** Ormen kan hypnotisera en RP genom ett lyckas med att vinna mot RP på motståndstabellen PSY mot PSY. Ormen är aktiv och den som skall slå.
Naturligt skydd: 1p ormskinn.
Förflyttning: L23
Färdigheter: Gömma sig FV 5, smyga FV 10 Lyssna* FV 15
*Lyssna motsvarar vad ormen uppfattar av sin omgivning med sina sinnen, dvs den "lyssnar" av sin omgivning. Den blir alltså svår att överraska.
Hasse
So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
Ett förslag: snegla på Lindormen i regelboken men gör den mindre inteligent samt ta bort vingar och ben. Vad gäller STO så bestäm hur lång du vill att den skall vara, var 10:e STO motsvarar 1 meter. Du kan minska dess KP något om RP forfarande är amatörer. minska STY till en nivå som mer passar RPs nivå.
Ex. Jätteorm, 3m lång. (gjord enl. regelboken)
STY: 24
FYS: 17
SMI: 15
STO: 30
INT: 3
PSY: 15
SPI: 11
KP: 52
SB: 3T6
Naturliga vapen
1 Bett FV 7 1T4 (halv SB)
1 Kram FV 9 1T8*
1 hypnos**
* lyckas ormen med en kram som lyckas den automatisk nästa SR oxå om den väljer att fortsätta att kräma enda sättet komma loss för RP är övrvinna ormens STY med sin egen STY på motståndstabellen. Eller att ormen dör eller så mycket "anfallen från andra håll" att den måste försvara sig.
** Ormen kan hypnotisera en RP genom ett lyckas med att vinna mot RP på motståndstabellen PSY mot PSY. Ormen är aktiv och den som skall slå.
Naturligt skydd: 1p ormskinn.
Förflyttning: L23
Färdigheter: Gömma sig FV 5, smyga FV 10 Lyssna* FV 15
*Lyssna motsvarar vad ormen uppfattar av sin omgivning med sina sinnen, dvs den "lyssnar" av sin omgivning. Den blir alltså svår att överraska.
Hasse
So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd