Nekromanti skulle behöva lite hjälp

Danno

Veteran
Den bilden ger en del nostalgiska minnen! Undrar om omslagen till monsterböckerna var anledningen till att vi så ofta mötta drakormar och bevingade mantikoror...

Den ser för övrigt ut att vara lite längre än två meter. Den kanske är 3,6 m (max 6T6). :)

/The Danno

Sårias

Veteran
Vill ha (OT)

Det där är äldre monsterböcker än dom jag har. Mina är dom "klassiska" gröna. Dom andra måste varit till EDD eller tidigare skulle vilja slänga ett öga på dom där gamla relikerna :) Skulle vara kul att se ytterligare en vinkel på hur monstrena ser ut. Kommer Ihåg mitt första intryck av en grip. (sl glömde beskriva den så jag trodde det var en stor grå råtta med fladdermusvingar) Där har ni något arr skratta åt :) men hur skulle jag veta?

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Rickard

Urverk speldesign
"<EM>Den ser för övrigt ut att vara lite längre än två meter.</EM>"
Den tumregeln STO 10 = 1 m. funkar inte så bra när det är mindre STOrlekar. Därför finns tabellen för STO *Tadaa!*.

"<EM>Mina är dom "klassiska" gröna</EM>"
Klassiska.. klassiska?? Själv ogillar jag varelserna i dem. Men det är väl för att jag är van vid monsterböckerna (monsterboxen kallas de gröna). Vissa bilder i den är från M-böckerna. Reptilman (s60), Anka (s55) och Irrbloss (28).

"<EM>...jag trodde det var en stor grå råtta med fladdermusvingar</EM>"
Låter lite som en Onaqui..

/[color:green]Han</font color=green> som älskar sina gamla monsterböcker som tyvärr håller på att falla sönder