Det funkade fint tyckte jag, men jag förstod på spelledaren att han hade gjort lite små ändringar. Men de sakerna har dina spelledare förhoppningsvis redan påpekat för dig.
Lite andra tips då.
* Plocka bort rutnäten från kartorna, det gör de bara jobbiga att titta på. Strukturera även kartbeskrivningarna bättre. De får gärna finans båda i spelledarens häfte och som enkelkopierade handouts.
* Se till så att alla som finns på basen även beskrivs på pappret, även om det bara rör sig om några ord. Att kocken inte beskrevs fick mig direkt att undra om han skulle dö direkt...
* Bilderna på alla karaktärerna var bra.
* Rollpersonerna kan gärna vara något längre, men upplägget var bra. Det fattades dock ett avsnitt om vad rollpersonerna mer exakt brukara göra på basen. Jag spelade läkaren och eftersom det knappast är ett heltidsgöra, så borde hon ju ha vissa andra vanliga sysselsättningar...
* Och sedan, som flera andra påpekat, försök ragga upp några kompisar till att korrekturläsa. Inte bara för att rätta stavfel utan det viktigaste är att någon annan får läsa vad man skrivit och leta upp luckor och saker som man själva inte tänkt på.
/Emil