Precis **SPOILER för mina DoD-spelare**
Man får liksom en känsla av att bossen är där, men ändå inte.. Den "boss" jag nu använder vet inte spelarna om hur han ser ut, bara att han finns och sätter käpparn i hjulet för spelarna.. Däremot så vet de namnet på honom utan att veta om att det är bossens namn.. Hmm, detta har inget med saken att göra, men jag ville berätta det ändå.. /images/icons/smile.gif
Det jag menar är att ibland kan det, som omväxling, vara kul att slänga in scener där man ser det från skurkens vinkel eller bara låter spelarna får ana att det finns en storskurk..
"Skurkar är bra.. och ännu bättre är det när man besegra dem efter att ha blivit dragen vid näsan för många gånger."
Precis.. Ett misstag man inte bör göra är att låta skurken slippa undan för många gånger.. Det slutar bara i frustrerande spelare..
~En grej [color:448800]Han</font color=448800> har funderat på är att berätta en scen i början av varje spelomgång som beskriver en sniper och hur denne gör sig i ordning för att skjuta någon.. Efter 2-3 uppdrag så avfyrar slutligen snipern sitt skott och spelarna får reda på konsekvensen