Nekromanti Skyddar, skyddar inte (mot kulor)?

Spitfire

Swordsman
Innan jag läste Krilles inlägg tänkte jag t.ex. inte alls på att snö skulle kunna erbjuda ett skydd.
För att inte tala om vatten.
Mythbusters testade ju att skjuta med en .50cal rakt ner i en simbassäng. kulan nådde inte ens fram till ballistikgelen.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
mateyasu said:
Innan jag läste Krilles inlägg tänkte jag t.ex. inte alls på att snö skulle kunna erbjuda ett skydd.
Mythbusters testade ju att skjuta med en .50cal rakt ner i en simbassäng. kulan nådde inte ens fram till ballistikgelen.
*Vän av ordning kliver in

Nej de sköt inte "rakt ner", de sköt snett ner. När de sköt rakt ner (vilket de prövade innan de gick iväg till simbasängen) sköt de sönder botten av sin tank (förvisso inte med .50 kalibern).

När de sköt snett så gick ju kulan genom mycket mer vatten för varje meter den sjönk på y-axeln. Just .50 cal-en pulveriserades förvisso nästan ögonblickligen när den träffade vattnet.

Troberg

Sinister eater
Rymdhamster said:
mateyasu said:
*Vän av ordning kliver in

Nej de sköt inte "rakt ner", de sköt snett ner. När de sköt rakt ner (vilket de prövade innan de gick iväg till simbasängen) sköt de sönder botten av sin tank (förvisso inte med .50 kalibern).

När de sköt snett så gick ju kulan genom mycket mer vatten för varje meter den sjönk på y-axeln. Just .50 cal-en pulveriserades förvisso nästan ögonblickligen när den träffade vattnet.
Slutsatsen av försöket: Ju lägre utgångshastighet, desto längre gick kulan i vattnet. De med högre utgångshastighet splittrades eller destabiliserades och tappade fart snabbare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Big Marco

Läskig
krank said:
Marco Behrmann said:
Om du har Neotech 2 och Offensiv
Offensiv köpte jag för skojs skull på Gothcon, men jag har bara N1 =)
Jag har för mig att Offensiv fungerar självständigt i den här frågan. Grunden bygger på att projektiler har Penetrationsvärden och skydd Skyddsvärden. Finessen är hur dessa två används i relation till varandra (så det är ingen DoD-ABS eller liknande). Om Pen är högre än Sky så får målet mycket eller all skadeverkan. Om Pen är lägre än Sky får målet ofta ingen skadeverkan eller möjligen blåmärken om det rör sig om flexibla kroppsskydd.

Poängen är att grundsystemet är en bra, kompakt simulering. Kärnan är enkel även om mängden datapunkter i sann Neogames-anda är fett stor. Men datapunkterna (kalibrar, kultyper, skyddsvarianter) kan bara cuttas utan att systemet faller.