Kan du utveckla om perfekta slag?Rickard;n202567 said:Annars tycker jag att det är en smart lösning om man inte vill ha perfekta slag.
Det finns en nackdel: man kan inte göra slag lättare annat än genom att använda en annan mekanism. Dvs, man gör saker svårare genom att införa en nedre gräns som man måste slå över, men hur gör man saker lättare? Genom att plussa på FV är det lättaste.Tovur;n202565 said:Men det "måste" ju finnas nån nackdel med det annars skulle väl alla använda det hellre än exempelvis det traditionella brp 80% fv - svårighet?
Man kan lösa det såhär och ändå behålla en slags logik.Krille;n202582 said:Det finns en nackdel: man kan inte göra slag lättare annat än genom att använda en annan mekanism. Dvs, man gör saker svårare genom att införa en nedre gräns som man måste slå över, men hur gör man saker lättare? Genom att plussa på FV är det lättaste.
Och då är vi tillbaka till FV-svårighet igen på hälften av utfallen, och har ett system för att göra det lättare och ett annat system för att göra det svårare. Då kan man lika gärna använda ett av systemen för alla utfall istället för två olika.