Björn den gode
Swashbuckler
Först tänkte jag ha rubriken solorollspel, men det är ju något annat. Vad jag funderar över är alltså när man har en SL och en spelare. Bakgrunden är att i flera gamla trådar om spelgruppsstorlek finns det dom som framhållit att denna kombination är bra. Eftersom jag tycker det är ett ständigt problem att få hela spelgruppen att samlas så funderar jag på om man kanske skulle lägga upp en kampanj för bara en spelare. Problemet är nu bara att jag själv inte riktigt ser vilka fördelar som kan finnas med det här utan mest nackdelar, så nu behöver jag hjälp. Finns det någon genre/spelsätt/kampanjidé som är särskilt lämpligt för sådant spel? Vad finns det för fallgropar?
Jag gör ett litet försök själv också:
Något som man skulle kunna fokusera på är just ensamheten, en utsatt, ensam rp borde ju vara idealt för ensamspelande eftersom det är ganska omöjligt att skapa någon ensamhet när man alltid har en grupp som backar upp dig.
Något annat kanske skulle kunna vara att rp är jättemäktig, och då menar jag riktigt mäktig, som Sauron eller så. Detta eftersom det knappast skulle vara roligt att ha en sån roll i en mer normal grupp, vad återstår åt dom andra att göra liksom, och hur skulle man få någon vettig interaktion?
Hur som helst, jag märker ju även här att jag fokuserar på nackdelar (fast omvänt då) fast jag egentligen skulle vilja fokusera på de fördelar som finns med att enbart ha en spelare (om det nu finns några?).
Jag gör ett litet försök själv också:
Något som man skulle kunna fokusera på är just ensamheten, en utsatt, ensam rp borde ju vara idealt för ensamspelande eftersom det är ganska omöjligt att skapa någon ensamhet när man alltid har en grupp som backar upp dig.
Något annat kanske skulle kunna vara att rp är jättemäktig, och då menar jag riktigt mäktig, som Sauron eller så. Detta eftersom det knappast skulle vara roligt att ha en sån roll i en mer normal grupp, vad återstår åt dom andra att göra liksom, och hur skulle man få någon vettig interaktion?
Hur som helst, jag märker ju även här att jag fokuserar på nackdelar (fast omvänt då) fast jag egentligen skulle vilja fokusera på de fördelar som finns med att enbart ha en spelare (om det nu finns några?).