Re: Hundvisslor och vallhundar
MAO: Så länge som Keys inte används till någonting annat än det som motsvaras i karaktärsbeskrivning och bakgrund så kan de lika gärna vara. Jag har absolut ingenting emot dem då de kanske tydliggör saker och ting, men dessa saker löser jag med spelledaren eller spelaren. Vi pratar om vad vi vill uppnå helt enkelt.
Desto luddigare och mindre konkret det är, desto mindre viktigt att klä det i regler. Det behövs inga Keys eller annat bös för att ta hänsyn till bakgrund och karaktärsbeskrivning och att hänga upp eventuell förbättring (vilket jag iofs inte vet om någon sagt att man skall) på detta ger åtminstone inte mig ett smack.Alltså, du gör det här svårare än vad det är. Ta den bästa bakgrunden någon har skrivit till ett spel du varit SL för. I den finns en massa coola saker som du kan väva in i ditt äventyr. En Key är precis en sådan grej, fast satt i systemet.
MAO: Så länge som Keys inte används till någonting annat än det som motsvaras i karaktärsbeskrivning och bakgrund så kan de lika gärna vara. Jag har absolut ingenting emot dem då de kanske tydliggör saker och ting, men dessa saker löser jag med spelledaren eller spelaren. Vi pratar om vad vi vill uppnå helt enkelt.