Ja, nu har vi pratat med SL iallafall.
Det började med att han berättade att han satt och skapade mutantkaraktärer. En liten bit in i diskussionen lade jag fram förslaget om en slumptabell; kvinna/man/annat. (Annat varandes söndermuterade oigenkännliga människor och djur, androgena personer och robotar, det är trots allt mutant som vi talar om. Att använda på både ramndom karaktärer och dem han skapade, om han hade idétorka någon gång.
Han kunde iallafall tänka sig att använda den när vi träffade på random folk. Men kanske inte alltid, för ibland får man ju en tydlig bild ändå. När det gällde de viktiga karaktärerna med nedskrivna stats, så låg det än så länge 60-40.
Det han betonade var att han absolut inte tänkte sitta och göra karaktärer med någon typ av "könspress", och att ifall vi inte gillade det så kanske vi skulle tänka på att byta spelgrupp. Eller bara leva med det. Han är SL, och han kan tänka sig att kompromissa lite grann, men några större förändringar skulle det iallafall inte bli. Ifall han inte ville, förståss.
Men så skedde då undret, alldelles nyss faktiskt, och han tog till sig listan och vi har utökat den. Och han fattade själv att med 50% tjejer i gruppen så skulle det inte vara så kul om alla karaktärer var män. Och att det var ologiskt. Det kanske låter som om jag hittar på, men det gör jag inte. Jag är fortfarande skitpaff... Det är nästan så man tror att han luras.
Nu skall jag iväg till jobbet, så jag får väl skriva mer om detta imorgon.
Listan so far förresten:
1. Människa -kvinna
2. Människa -man
3. Robot (valfri)
4. Oigenkännligt muterat djur/människa
5. Muterat djur -hona
6. Muterat djur -hane
7. Muterad människa -kvinna
8. Muterad människa -man
(9. Knivjunker -man, 10. Knivjunker -kvinna)
Eventuellt lägger vi till en albioner och annat strunt också.