Man kan inte kräva engagemang, det är ju lite av en group effort, men man kan åtminstone kräva att folk försöker.zonk;n219132 said:Utöver nån slags baslinje av hyfs så är jag nog egentligen mest sugen på spelare som går igång som fan på grejerna, blir engagerade och diggar spelvärlden och dess invånare. Jag trodde jag skulle gå igång mkt på telefoner och annat sånt, men jag har märkt att det är just engagemanget som gör det för mig. Och sånt kan man ju inte kräva, bara hoppas på.
Det är inte ett problem när jag spelar numera, men när jag var yngre så spelade jag emellanåt med personer som mest ville hänga med oss och inte egentligen spela, och det var förödande och väldigt enerverande när de mer eller mindre hade som mål att få oss att spela så lite som möjligt. Samtidigt var det svårt att köra ut dem eftersom de var där under förevändningen att de skulle spela.
(Släng på att det i ett fall handlade om ett triangeldrama där en av de vanligtvis mest drivande spelarna var förtjust i en spelare som var där för att ragga på en annan spelare. Engagemang 0. Då var man glad att det inte var ens reguljära spelgrupp...)