Re: Det var inte bättre förr.
"Generationen som är uppväxta på EDD eller DoD'91 brukar vara dem som är envisast i att sabla ner 6:an, och oftast av andra skäl än faktamässiga."
EDD-generationen får väl jag räkna mig till men jag klagar inte på DoD 6 tvärtom, Fast jag hade ett långt upphåll i mitt rolspelande tills för några år sedan så det kanske är därför.
Att man får rätta till missar, ologiska fel i regelboken är något som för mig hör till rollspelandet, det borde dock inte behöva vara så. Vad jag försöker säga är att man inte skall stirra sig blind på detaljerna utan se till helheten. Lyft blicken från boken och blicka istället ut över den vision av rollspel som rollspelmakaren/na försökt skapa. Gillar man sedan inte denna vision så må det vara hänt det finns andra rollspel med andra visioner som säkert passar bättre i sådana fall.
"Jag tycker då hittills inte att jag har vare sig fler eller värre fel än vad som brukar finnas i en förstautgåva av ett spel..."
Instämmer helt, det var det jag försökta säga med mitt inlägg, inte att det var sämre förr, vilket det uppfattades som.
Hasse
So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd