Stupidbear
Veteran
Reaktionerna har faktiskt varit motsatta, det har gjort folk mer intresserade av att hitta på nya världar. Vi har fokuserat på att få igång fantasin tillsammans och leka med olika koncept.Genesis said:Om det finns en allmän känsla av att spelledaren är den som håller i spelet och har ansvar för att det blir kul, om folk i allmänhet kör sina gamla vanliga spel som de kan väl, om det enda sättet att spelleda är genom att binda sig till en kampanj som sedan ska köras varje vecka över en lång period, så tror jag inte att det är så konstigt att folk är tveksamma inför att sätta sig i spelledarstolen. Och då tror jag inte, om jag ska vara ärlig, att man kommer så långt med att ha "spelledarutbildning" en gång i veckan. Snarare tycker jag att det riskerar att höja tröskeln ännu mer, i och med att man gör spelledare till något man måste utbilda sig till, något man måste kunna en massa saker för att vara, istället för att bara dyka upp och spela tillsammans med alla andra och ha kul. Det låter som att rollspel är ett nöje men spelledande är ett jobb och ett ansvar.
Hoppas att jag inte låter alltför neggo. Ovanstående är min uppfattning av situationen, men jag känner inte er spelgrupp och går lika mycket på mina fördomar som på den info du skrivit, så jag kan ha superfel.
Det är inte direkt utbildning, de bara suger på att hitta på namn. SLUG är vad vi kallar det för och det är ganska tydligt att det inte är en utbildning. Därav mina "".
Vi heter liksom "Mega intresserade fantasy fanatiker" men förkortas till Miff. Det är ett värdelöst namn som de flesta inte ens vet att det står för och alla pushar för att det ska bara bli "Miff". .. Men det blir aldrig av..