Nekromanti Slukade monstret Stockholm?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Slukade monstret Stockholm? (OT)

Åt helvite med såssesvinen (även de som sitter i rosenbad nu)!
Lika goda kålsupare är de allihop. Åt helvete med moderatsvinen, även de som inte längre har makten... =)

Lindenius

Swashbuckler
Mmmm… *smask smask*

//erik. är inte så förtjust i risifrutti, men kan gärna äta lite Stockholmsdito av ren princip.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Den röda drottningen förklarar krig mot Kung Bore med följden att Östersjön fryser till is och Norden får en evig vinter som sakta avancerar över Europa. Drottningen avfyrar ryska kärnvapenmissiler mot Kung Bores fäste utan något resultat.och våra tappra hjältar skickas till Baba Yaga för att få råd. Hon avslöjar att så länge Gustav Vasas ondskefulla hjärta fortfarande bultar i Stockholms underjord så kommer Kung Bores makt aldrig att kunna brytas. Hjältarna beger sig till ett frostigt och igenfruset Stockholm för att där kämpa med alltifrån ondskefulla samer och isjättar till en fruktansvärd lindorm. När de äntligen förstör hjärtat så rasar staden igen och bildar en djup krater som de med nöd och näppe lyckas fly ifrån.

magoo

Hero
Det måste bli en skräckfilm a la Stephen King där tunnelbanetåg och bilar börjar döda folk medvetet. Den ska sluta med att maskinerna river alla hus och lägger ett härligt täcke av asfalt över.

Fast jag gillar Stockholm så jag tar gärna en annan stad istället.

Tell

Hero
Om det tror jag också att jag kan hålla med (NT)

NT = No Text (Ingen text)

Tell

Hero
Som jag tidigare har antytt, så sluter jag mig i första hand till Feliats uppfattning. Däremot gillar jag idén om ryssinvasion - den passar med mina fördomar, och jag skulle gärna se en film där stockholm sprängdes, givet att kreml hade sitt krigshögkvarter där, och strök med på kuppen. I en mindre extrem variant, så skulle en film kunna handla om hur dagens sociopolitiska splittring slår över i anarki, och hur staden blir ett av de första offren.

Huvudpersonen är en dygdig journalist, som inser att hans kår går i maktens ledband, och börjar rapportera om vad som "verkligen" sker (i detta fall verkligen, sanningen verkligen). Han avslöjar snabbt korruptionen inom finansdepartementet vilket leder till regeringens fall; riksrevisionens kort därefter; om partistyrda poliser, vilka utför mord på sap:s order (vilket sänker den nya majoritetens regering, och sätter rena kommunister vid makten, i koalition med miljöpartiet och en fp-falang). Denna regerings lagförslag leder till storskalig emigration med braindrain som följd, splittrade familjer, och mer våldsamheter. Extremgrupperna paraderar taktfast på gatorna. Allt eftersom journalisten avslöjar fler missdådare, och får dem straffade, ökar hans trovärdighet, och samhällets undergrävs. Här kan starka scener placeras in om hur hans auktoritet avstyr en massvåldtäkt i samband med ett bråk mellan demonstrationståg, och hur han kallas att vittna, när en expolitiker döms till spöstraff för förskingring, medan denne åberopar praxis i sin klass, den goda saken, och pengarnas användande till något hjärtknipande ändamål..

Tillslut inser han (lämpligen genom någon av de sista goda människornas villiga död för någon symbol) att för att sverige skall leva, måste stockholm dö, och använder sin auktoritet till att få franska kärnvapen att spränga stockholm, mitt under en rättegång. Sista scenen är när en huvudförhandling avbryts av ett starkt ljus från ett öppet fönster, varefter man klipper över till hur han själv har lämnat journalistiken och sitter som kommunalråd i antibes, eller liknande plats.

Jag vet att detta är på samma tema, och lite väl överlastat, men personligen skulle jag nog gilla den!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
U win my internets [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Man Mountainman

Storsvagåret
Året är 2050. En till följd av klimatförändringarna stigande havsnivå har lagt halva Stockholm under vatten. Den återstående halvan har omvandlats till ett flyktingläger, där hundratusentals flyktingar från det numera obeboeliga Sydeuropa lever under helvetiska förhållanden. Flyktingarna gör uppror. Armén skickas in och massakrerar urskiljningslöst.

/Kalle

G

Guest

Guest
En professor föreläser inför riksdagen, när han kommit till beviset för för att jurister inte bör ha med politik att göra, då blir det syntax error respektive overflow på alla (nja okej vissa kan vara vettiga men det är inte troligt) politkers hjärnor och fram kommer ett felmedelande med texten: "A fatal error occurred in the riksdag and Stockholm had to be shut down. Any unsaved work will be lost. Please contact your administrator if it happens more than once." och det är det enda av filmen förutom för och efter texter...

/Zorbeltuss

Storuggla

Champion
Enkelt: Hjalmar Mehr vaknar ur sin grav. Zombie-Mehr tar sedan och knallar runt i stan muttrandes "Måste... Riva... Staden..." allt medan han river hus efter hus för hand. Manuset kanske behöver finputsas lite, men det har vi ju scientologkyrkan till.

Storuggla, orange stol

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Wohoo

och de borde framförallt inte dela ut några jävla pengar till konstnärer som inte kan bära sig på egen hand.
Fattar du hur attraktiv jag finner dig när du skriver saker jag tänker?

- Vulf

walium

Ganska töntig, faktiskt
Olika former av kulturpolitik...

...diskuteras lämpligen i en egen tråd oavsett vilken linje man förespråkar. Det hoppas jag att ni förstår och tar till er.

Wyldstorm

Swordsman
"hur utplånar du Stockholm?"
Först som norrlänning måste jag ju tycka att det låter lite överflödigt, då det redan bor en mängd fjollträskare där.. :gremgrin:

"Kulturministern dyker upp och ger dig en check på vilken summa du än önskar för att göra vilken film du vill..."
En ambitiös förskare använder fusionsexperiment för att föda sitt privata experiment runt de vises sten (steg 7); Orsakar därmed att hela staden raderas från världen när stenens förbannelse slår in..
Katastrofer av typ atlantis & babylon sker & staden översvämmas & raseras när en ny förkastning uppstår.
Fenomenet sprider sig mer & mer, i ursinnig (dock omedveten) jakt på stenen & dess skapare..
Rosenkranssällskapet ses nåt halvdolt tecken av då de jagar förrövaren och den odödlige holländaren dyker upp som en halvgalen protagonist samtidigt som den ohyggliga kraften bakom katastrofen börjar smälta samman universum..
(magisk strängteori, i love it..)

Hårdmagi & glömda civilisationer, blandat med pseudovetenskap... Mer sånt i filmvärlden imho.

Zire

Swashbuckler
Det är en stålmannen film där stålis i slutet plockar ner Lex Luthors kärnvapenladdade satellit. Han vet först inte vad han ska göra av med den, men kastar sedan ner den på Stockholm med orden "evil belongs to Norway", varav filmen avslutas på lämpligt vis.

Rickard

Urverk speldesign
Eftersom svensk film inte kan göra action, så skapar jag den barmhärtige mannen som vill ta hand om stadens alla övergivna små själar. Han tar dock sin uppgift lite för bokstavligt och tar kål på de uteliggare som finns för att, med sin gudomliga kraft (läs: svartkonst), kunna vägleda deras själar till himlen. Filmen börjar med Jakob Eklund på polisstationen som presenteras med de senaste dåden av missbrukarmördaren (Aftonbladet och hitta på namn, ni vet?). Han börjar pilla i historien och konfronterar den teknologiska svartbrukaren, som visar sig vara i nedstigande led från samiska shamaner, men råkar förstöra ackumulatortanken där alla själar tills vidare finns lagrade och dör i samma veva. De frigjorda sveper i stora själamoln igenom gator och parker och tar livet ur allt som de kommer åt, som en hämnd mot samhället och hur uteliggarna blivit behandlade. Vissa av dem drar sig dock för att skada barn och när de ser den förödelse som de andra själarna gör, så slår de sig samman med svartmagikern och offrar sig själva för att rädda Sverige. I en kort epilog ser vi hur Harald Treutiger utses till ny stadsminister i den nya huvudstaden Göteborg.

/Han som hade tänkt sig en ishalka först, men ångrade sig