Många halal-charkar säljer rökt kalvkött till utmärkt pris. Rökt/torkat viltkött är förstås ännu godare, men kostar 10 ggr så mycket. Oavsett, det är jättegott som snacks, och som extra bonus svårt att äta fort eftersom man liksom måste tugga det i 3 timmar.
Bubbelvatten är utmärkt; jag har sedan ett halvår skaffat mig en billig bubblemaker. Det är verkligen inte ett köp jag ångrar, trots att cola zero är min go-to-dryck.
Som ett inlägg i debatten kost/motion - ja, det är verkligen helt about kosten. Jag vägde -30- kilo mindre i Kina, efter 1,5 års diet på kinamat, än vad jag gör nu efter 5 år på svennemat. Helt sjukt egentligen, jag åt gott om glass och godis i Kina, men uppenbarligen är min svenska diet med mycket mejeriprodukter, chips, bröd och pasta katastrofal för midjemåttet jämfört med till och med den sockriga maten i Kina och allt dess vita ris. Jag är alltså inte så bekymrad över vitt ris givet att jag alltså vägde -30- kilo mindre än nu när det var min primära källa till kolhydrater.
Edit: fast iofs, givet Matthew McConaghey-anekdoten...det kan vara så att jag somehow åt -mindre- mat i Kina. Att minska mina portioner måste bli en ny prioritet. Tyvärr gör samhället det inte lätt för en, eftersom fucking alla recept och matprodukter kommer i familjestorlek. Till och med charken ger mig fan alltid mer kött än jag ber om.