Nekromanti Slutlänkat för Mekanurg

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
En av mina viktigaste mundana arbetsuppgifter är att studera mediasajter världen över för arbetsgivarens räkning. I det arbetetet hittar jag ofta lustiga nyheter och och annat som jag bedömer som rollspelsanknutet. Jag har därför lagt upp sådana länkar som jag har bedömt som läsvärda på relevant forum.

Många har uppskattat denna service, men långt ifrån alla. På sistone har jag fått alltfler klagomål på hur jag gör jobbet. Min inställning är att om man inte gillar mina länkar så är det bara att ignorera dem, men jag har blivit ombedd av flera att antingen sköta sysslan på ett annat sätt, ett som passar dem bättre, eller sluta.

Jag har inte tid att försöka tillfredsställa de missnöjdas önskemål och jag har inte ork att om och om igen bli måltavla för deras kritik (som säkert är berättigad i deras ögon, men inte i mina). Jag vill dock inte ägna möda åt att försöka motivera varför jag har gjort si eller så. Så slutresultatet blir följande:

Missnöje vs Mekanurg: Missnöje vinner på teknik k.o.

Länkandet upphör.

Konsekvens: WRNU blir tristare men mer "puristisk".

ripperdoc

Myrmidon
Jag hoppas du inte kan hålla dig framöver och vågar komma tillbaka när länk-taggarna kliar för mycket under fingrarna :gremsmile: Att hitta kul länkar är den andra viktigaste användningsområdet för internet (den första är, enligt vissa, porr, enligt andra, spam :gremtongue:) - och man kan aldrig hitta alla bra länkar själv. Jag äter länksajter till frukost, lunch och middag, men jag hoppas att om inte Mekanurg gör det så tar någon annan vid och breddar forumet med lite utblickar.

Och de som gnäller? Tja... gnälla är väl tredje viktigaste användningsområden för internet, så det blir man inte av med hur man än vänder på steken.

Arfert

Facit
Gnället kanske man inte kommer ifrån, men ibland blir det faktiskt lite väl mycket. Jag tycker det är en trend som är väldigt olycklig, och jag undrar vad man får ut av det... man känner sig smartare och bättre kanske...

Jag tycker mig också se vissa tendenser där gnällarna gärna kastar sig över ett försvagat offer... när en börjat hänger andra på i nån slags flockbeteende.

Att det fått Mekanurg att tröttna är inte så konstigt. Jag tycker att en del faktiskt har en skitstil. Hoppas de får en tankeställare.

Sådär nu har jag gnällt färdigt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Jag tycker mig också se vissa tendenser där gnällarna gärna kastar sig över ett försvagat offer... när en börjat hänger andra på i nån slags flockbeteende.

Jag tycker att en del faktiskt har en skitstil. Hoppas de får en tankeställare."

Något sådant vill vi verkligen inte se här på wrnu, därför hoppas jag att alla som ser något sådant omedelbart meddelar lämplig moderator. Det är trots allt därför som vi finns här.

Organ

Out of time, out of mind
Skit i gnällspikarna!!!

Koncentrera dig istället på de, som t.ex. jag, som uppskattar dina länkar. Smaken är ju som bekant som baken, men menar du verkligen att de finns de som hört av sig till dig och bett dig hålla inne med länkandet??? Att de kanske inte ger något för alla är en sak men hur man kan irritera sig på dem är bortom mitt förstånd! Jag menar, hur jäkla svårt är det att inte öppna ett inlägg man inte är intresserad av!?!?!?!? :gremconfused:

Så länge du inte bryter mot forumsreglerna tycker jag dina kritiker ska knipa igen och ägna sig åt något vettigt istället.

/Anders (förvånad)

Troberg

Sinister eater
Länkandet upphör.
Tråkigt, jag gillade dina länkar.

Har du provat att ignorera klagomålen? Det brukar funka fint för mig.

Nightowl

Champion
OT: Stilar när man skiter

Något sådant vill vi verkligen inte se här på wrnu, därför litar jag på att alla som ser något sådant omedelbart meddelar lämplig moderator. Det är trots allt därför som vi finns här.
Ett problem (?) här: Rent principiellt, kan man "anklaga" någon för att vara, öh, allmänt störande utan att specifikt ha brutit mot forumets regler? Måste man inte ha mer på fötterna än så?

Erik

Troberg

Sinister eater
Att det fått Mekanurg att tröttna är inte så konstigt.
Det säger en hel del om vad han tagit emot, jag har haft en del rätt så kraftiga duster med honom i andra frågor och det har inte fått honom att backa.

Nåja, lyckligtvis finns det andra ställen där det till och med finns speciella forum för länkar och sånt.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Synd

Jag kan förstå om du tröttnar, men jag har i alla fall haft nöje av länkarna och vad mig anbelangar så handlar faktiskt forumet i slutändan om nöje.

Du ska ha tack för tiden som "länklangare" i alla fall. :gremfrown:

Hoppas du har lust att tipsa oss som gillar det i alla fall. :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Jag var en av de som klagade i början. Det kom väldigt många av dem, och du tog dig aldrig tid att göra något med dina trådar för att få dem att bättre fungera som diskussionsstartare (det är något helt annat att skicka in en länk till ett nyhetsfilter och att göra det som ett inlägg på ett forum), och dessutom var ditt urval av sådan art att alla vi som redan besöker något nyhetsfilter redan hade sett dina länkar. Jag föreslog dock mig veterligen aldrig att du skulle sluta posta dina länkar. Jag postar ju själv länkar, och jag har full förståelse för att du inte alltid kan eller orkar brodera ut länkinnehållet till en diskussionsstartare i ditt inlägg. Det enda jag skrev var att de skulle fungera bättre om du [länk]-markerade dem i dina rubriker; så att man tydligt såg att de inte var riktiga, ambitiösa inlägg utan bara länkar. Du skrev att det skulle du göra framöver, och sedan fortsatte du exakt som tidigare. Den respektlösheten stör jag mig dock inte mycket på; det är ju inte din uppgift att göra såsom jag vill, och du är i din fulla rätt att säga "skit på dig, Rising" både i klarspråk eller i handling. Med tiden kom jag att anpassa mig till dig och valde att ignorera allt du skrev eftersom det mesta ändå var just länkar. Och det har gått bra.

Så i min mening får du gärna fortsätta precis som tidigare. Det stör inte mig det minsta, och jag är ändå en av de som kritiserat dig som mest. Vad jag försöker säga är "ta till dig av kritik, men ta inte åt dig. Jag får hela tiden höra att jag skriver för långa inlägg. Jag försöker tänka på det - eftersom jag vill vara repsektfull mot mina medforumiter - men jag blir inte ledsen och låter bli att skriva långa inlägg överhuvudtaget. Liksom; jag tror att man måste visa sig större än så. Man ska ta till sig av kritik, men inte vara snabb med ultimatum såsom "jaha, om det inte passar så får det vara!"

Ett alternativ är exempelvis att göra just det jag tidigare föreslagit (jag gnällde ju inte bara, utan föreslog också en konkret lösning); att markera länkinlägg med tydliga, beskrivande rubriker och något i stil med "[länk]".

Du behöver inte göra det för min skull, precis såsom ingen bett mig att göra det. Jag gör det ändå, eftersom jag är mån om att visa respekt för mina medforumiter.

Svårare än så är det inte för min del.

Johan K

Gammal & dryg
Trist !

Det var ju synd att du skall sluta med dina nyheter Mekanurg !
Även om man inte alltid varit intreerad av alla länkarna som du lämnat här, så har man ju iaf hittat nått som man varit intreserad av. Så för min del så hade du gjärna fått fortsätta. Vilket jag hopp as att du gör nån dag.

Arfert

Facit
Skillnaden är att även om du kan häva ur dig saker jag tycker är rappakalja så är det för det mesta välskriven.. he he ...och känns inte som personangrepp. Är oftast rätt kul att debattera med dig... är nåt annat än "Allt ni gör är skit varför ska vi bry oss om det"-kritik till exempel.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Starta en blog? [NT]

Heh. Jag skulle läsa den. Orkar inte prenumera på nyhetsfeeds, men om någon skulle börja dumpa nyheter med rollspelsanknytning så...

Men börja inte dumpa högvis med länkar i #rpgonline. Kanaliterna får nog spel om vi blir två som gör det. :gremgrin:

Justja...
<center>
</center>

EchonCique

Hero
Alla är lika inför reglerna

Det finns regler och arbetssätt för denna webbplats. Det är jag som beslutar om båda dessa dokument. Ni (du och alla moderatorer) har blivit ombedda att flera gånger kolla över dessa och komma med synpunkter eller frågor. Detta för att dessa dokument skall vara accepterade av största möjliga antal moderatorer och användare. Nu har du hittat en del som du inte kan acceptera, så långt så gott.

Jag vet om att det skickats PM till en moderator med en fråga om vad som händer om en Moderator skulle begå regelbrott. Här är ett svar på detta PM:

Det finns regler och arbetssätt på denna webbplats som alla har att följa. Det innebär i klarspråk att alla användare av denna webbplats skall följa reglerna, om så inte sker skall dessa beivras på det sätt som är fastslaget av mig. Det spelar ingen som helst roll om det är en grunt som begår ett regelbrott eller om det är en Moderator eller för den del en Redaktör som begår det - de skall behandlas lika enligt arbetsordningen och reglerna. Ett regelbrott är ett regelbrott är ett regelbrott. Ett regelbrott skall bemötas på samma sätt oberoende av vem som begår det.

För att anknyta till dig Mekanurg, återigen.

Du har valt att inte anpassa dig till den arbetsordning och det regeldokument som finns för denna webbplats. Då gör du valet att inte begå regelbrott och sluta posta dina länkar, istället för att göra som är beslutat att skriva en kort presentation av länken med något lämpligt att diskutera kring den. Det är ditt val.

Vill du posta länkar är du välkommen att använda vårt länkregister.

Och som fotnot, jag bröt ut den osmakliga tråden med en radda personangrepp och kastade bort nyckeln till den. Hoppas ingen kommer gråta över det.

Sodivra

Champion
Eh?

Du har valt att inte anpassa dig till den arbetsordning och det regeldokument som finns för denna webbplats. Då gör du valet att inte begå regelbrott och sluta posta dina länkar, istället för att göra som är beslutat att skriva en kort presentation av länken med något lämpligt att diskutera kring den. Det är ditt val.

Har vi regler för hur man skriver länkinlägg? Var då? :gremcrazy:

EchonCique

Hero
Länkinlägg & Regler

Har vi regler för hur man skriver länkinlägg? Var då?
Just nu försöker jag få input av moderatorkåren, på de två dokumenten jag refererar till i min post,

Regeldokumentet är oerhört förlegat och utdaterat. Det skall ersättas. Däribland skall det skrivas in kring länkinlägg, vilket är vad Mekanurg nu reagerar över.

Inom en snar framtid kommer policyn kring länkinlägg vara synlig för alla, och inte bara de som bryter mot denna policy. Och om man bryter mot det innan den finns i regeldokumentet, skall man få en uppmaning från en moderator om hur moderatorkåren önskar se dessa inlägg framöver. Får man en reprimand direkt skall man kontakta mig på erforderligt sätt.

Klart och tydligt?

Troberg

Sinister eater
Re: Länkinlägg & Regler

Inom en snar framtid kommer policyn kring länkinlägg vara synlig för alla, och inte bara de som bryter mot denna policy. Och om man bryter mot det innan den finns i regeldokumentet, skall man få en uppmaning från en moderator om hur moderatorkåren önskar se dessa inlägg framöver. Får man en reprimand direkt skall man kontakta mig på erforderligt sätt.

Klart och tydligt?
Ärligt talat, nej. Först beslutar man en ny regel, sedan klagar man på de som bryter mot den. Man kan inte klaga på de som bryter en regel som bara är under arbete som en möjlig framtida regel.

Sedan tycker jag att om det blir så omständligt att göra en viss typ av värdefulla inlägg att någon slutar skriva dem så måste man ifrågasätta varför reglerna och websiten överhuvudtaget egentligen finns till. Vad vill man uppnå, och för reglerna en närmare målet eller bort från det?

Rosen

Myrmidon
Re: Länkinlägg & Regler

Först beslutar man en ny regel, sedan klagar man på de som bryter mot den. Man kan inte klaga på de som bryter en regel som bara är under arbete som en möjlig framtida regel.

Been there. Don't bother.
(Fast nu var det tydligen en möjlig framtida regel som åtminstone moderatorerna har hört talas om förut; ett litet steg i rätt riktning.)

--
Åke

Ram

Skev
En öppen fråga

Till er som vänder sig emot Mekanurgs länkar:
Varför är anlednignen till att ni ogillar dem?

En fråga till redaktionen:
Skulle det kunna vara ett alternativ att skapa ett "kuriosa"-forum som man får länka ifrån på det sätt som Mekanurg gör?