Quixotism?
Du glömmer bort en viktig sak. Det är jag som är utsedd att sköta forumet och därtill producera dokument om hur arbetet skall skötas och vilka regler som skall finnas.
Om du inte anser att mina klargöranden kring detta är adekvat eller sanningsenligt, så visar det bara på att du inte accepterar mig och/eller de moderatorer som finns här. Det är en stor brist på respekt från din sida. Och att du glömmer det faktum att det är vi som har tolkningsföreträde här i dessa frågor. Inte du.
Det har ingenting med respekt eller brist på sådan att göra. Du länkade till inlägg under förespegling att de innehöll något de inte gjorde. Jag kallade inte ens det för en medveten handling, jag bara påpekade.
Kalla det inte för bristande respekt, det är bara ett konstaterande av vad jag ser.
Att inte tycka ett en förklaring är tillräckligt uttömmande har inte heller med respekt att göra, det handlar om att jag inte tycker att den är tydlig nog.
Jag vill alltså har mer info. Det har inte med bristande respekt att göra.
När det gäller tolkningsföreträde så är det en helt annan fråga. Tolkningsföreträde är inte en ersättning för tydliga och publicerade regler, det är ett sätt att reda ut kniviga situationer. Att stötta sig på tolkningsföreträde när man diskuterar regler som inte publicerats håller inte logiskt.
Att veta vad som gäller underlättar att följa reglerna. Det underlättar att visa respekt.
Denna fråga mellan Mekanurg och de dokument och tillkomna regler jag skrivit upp löses inte i en diskussionstråd. Absolut inte den här.
Mekanurgs fight är hans fight, den får han själv ta. Dock har du ju själv påpekat att reglerna gäller alla. Hur kan då då hävda att det inte rör resten av oss? Vi vill också veta vad som gäller, och vi vill gärna ha en möjlighet att tycka till om det och komma med förslag, även om det i slutänden kanske inte är upp till oss att fatta besluten.
Eftersom detta tycks handla om respekt för dig så tillåter jag mig att komma med ett litet råd:
Det är lättare att få respekt om man är ödmjuk.
(Antagligen därför jag aldrig får någon...)
Sluta upp att strida mot väderkvarnarna.
Jag är skåning. Vi slåss inte mot väderkvarnar. Vi slåss mot möllor.