Nekromanti Slutlig PDF innan tryck

Status
Not open for further replies.
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Som ni redan har märkt han vi inte bli klara med pdf:en till den 8/1. Inga är mer missnöjda med det än vi.

Den här veckan måste vi göra en uppehåll för att få nästa Fenix på tryck. Men nästa vecka kommer vi att ge oss på Western igen.

/Anders & Tove
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Tycker inte det var dålig info, utan bra info!

Precis sån info som jag efterfrågar, varken mer eller mindre.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
739
Snälla, snälla, snälla, säg att Regelboken blir klar och skickas på tryck denna vecka!
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Ja, nu är det snart februari och väntan har varit väldigt lång. Hur går det egentligen?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
739
Såg på Åskfågelns Facebook att sjukdom kommit emellan (ingen fara, förkylning!) så jag antar att denna vecka = förra veckan planeringsmässigt..

Så.. Hoppas hoppas regelboken går på tryck nästa vecka! :)
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Saker som det kliar i fingrarna över nu: Konverteringsreglerna! I påsk har jag bokat in brorsan och en kompis på vår traditionella geekend och nu plockar vi fram våra gamla rollpersoner igen för att fortsätta på våra två långkörarkampanjer - men nu med de nya reglerna. Det enda vi vet än så länge är att stridsfärdigheterna ska multipliceras med 0,6 (?) för att komma i fas med den nya versionen. Visst går det att räkna baklänges och bygga om rollpersonen från grunden medan man sneglar på de gamla värdena i övrigt, men fullständiga konverteringsregler skulle uppskattas å det grövsta. :)
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Minimoni;n149729 said:
Den utlovade pdf-filen samt de tryckta böckerna skulle uppskattas. Eller är det jul(i) i år som gäller nu?
Jag kan garantera att de kommer ges ut innan 1876.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
739
Minimoni;n150808 said:
Pendragon menar självklart 1876 i den islamiska kalendern ;-)

Så vi lär få vänta.

Kanske år 20874 när kalendrarna möts! :)
(Då vår kalender baseras på solår medan Islam följer månen.. osv..)

1T20
1 Fummel.
2 Desperados stal tryckpengarna.
3 Guldrusch. Tryckeripersonalen sagt upp sig för att vaska guld.
4 Inbördeskrig.
5 En av nyckelförfattarna är efterlyst.
6 Vodo-förbannelse.
7 Indianer på krigsstigen försvårar leveranser.
8 Smith & Wesson hann före Åskfågeln med patent.
9 Tåg(räls)försening.
10 Tryckeri förlorat i pokerparti.
11 Dålig lycka i buffeljakten försenar del av bokomslagen.
12 Felstavning på Billy the Kid's bok.
13 Nykterhetsrörelse protesterar mot mängden salooner.
14 Lost cause rörelsen propagerar övertygande om att det var bättre förr, i gamla upplagan.
15 Telegrafisten är stupfull. Besked kommer när whiskeyn är slut.
16 Någon åt upp sin derbyhatt.
17 Hunden åt upp böckerna.
18 Projektet ändrat kurs. Blir ett friformspel om alver istället.
19 Skickas med nästa dilligens, inom en vecka.
20 Perfekt framgång! Böckerna smygskickade på tryck och på väg med snabbaste ponny express!

PS. Blev precis klar med ytterligare en pårm till pärm genomläsning av regelboken. H-vete vad bra det är!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,436
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Oavsett anledning så är det tråkigt att vänta och att allt med spelet försenas hela tiden. Men jag har klagat på det tidigare och har nästan blivit lite apatisk, i alla fall cynisk och jag är i ärlighetens namn inte säker på att spelet någonsin kommer. Det är lite som med GoT och drakar och zombier och annat gött, de når westeros lika mycket som Western kommer till min adress.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
507
Location
Umeå
Undrar vad det är som orsakat den sista föreningen? Min förhoppning är att pdf:en dyker upp under helgen. Är det någon som har en aning om hur lång tid det kan ta från att tryckeriet startar till böckerna kommer till brevlådan?
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
507
Location
Umeå
Jag hoppas också att det faktiskt blir en ketchupeffekt när reglerna släpps. Jag lovar att köpa minst ett exemplar av allt som släpps till Western :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
739
Leumas;n151280 said:
Jag hoppas också att det faktiskt blir en ketchupeffekt när reglerna släpps. Jag lovar att köpa minst ett exemplar av allt som släpps till Western :)
Det har jag redan gjort i crowdfundern så nog hoppas man på snabbare utgivning när det väl kommer igång.. 10 år per släpp blir många år.. :rolleyes:
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
507
Location
Umeå
Kunde inte riktigt med att förboka supplementen innan reglerna kommit ut. Jag hoppas ju fortfarande på att Tombstone och Klondike släpps någon gång :)
 
Status
Not open for further replies.
Top