Det kan inte vara så svårt som Åskfågeln konstant får det att framstå att publicera ett nytt datum eller ge oss en ordentlig rapport som förklarar varför det tar så lång tid. Vi har gått igenom anledningar som cancer, distributions fel, dålig planering av omslag vilket har lett till att omsalgen har blivit för "tighta", Men Åskfågeln missar aldrig en chans om att berätta för oss om hur fint nästa nummer av Fenix tidningen blir. Jag bryr mig inte om Fenix, jag brukade köpa tidningen då det var den enda vettiga rollspelsskriften i detta land, men pågrund av denna ur dåliga kommunikation med oss kunder så har jag tappat all lust att köpa denna tidning.
Om man sätter ett datum eller säger att "snart så kommer en ny uppdatering " så kan man inte vänta 3 veckor utan ett ord. Ni har gjort en ful vana av att bli flera veckor föresnade med en deadline ni själva har satt för att sedan enbart berätta som allra snabbast veckor efter missat datumsäga att "ja vi blev ju lite sena, men snart kommer en ny uppdatering" samtidigt som ni "smyger in ful reklam för fenix tidningen. man tappar allt förtroende och hopp för förlaget.
Jag önskar att jag kunde säga att det tar emot för mig att skriva det här för att en gång i tiden så hade det verkligen gjort det, jag älskar western som en setting och har drivit egna kampanjer i det gamla systemet samt varit spelare i den nya beta versionen många gånger, det är en produkt som jag så gärna vill se som klar och som jag vet kommer ge mig glädje att spela, men ni har blivit så nonchalanta med hur ni behandlar oss kunder som redan har betalat för produkten att det inte längre känns som att jag väntar på något glädjande spel utan mer på en skuld som har varit lovad att den skulle ha varit betald för länge sedan.
Allt jag kan säga är att jag kommer aldrig mer betala för någon av era produkter i förväg, nej jag tänker inte avboka produkten jag tänker vänta tills jag får den även om den så tar ett år till, men jag blir bara så bitter varje gång jag tittar in på forumet och ser folk som tålamodigt väntar på sina produkter och inte får något svar fören efter flera veckor efter den senast missade deadlinen.
(Angry rant done)