Smärta och förnedring [Rutland]

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden
Nina verkar knappt titta på De Amster, hon har blicken på den vackra kvinnan som står framför henne. Hon går snabbt till Mazarin och tar ned tavlan och säljer den till @Rymdhamster. Nina ser på kvinnan som kommit till henne i en vision skickat av gud, det här måste vara kvinnan som är här för att välsigna hennes svärd. Nina går sakta fram, startar upp ett samtal.

"Din närvaro är som en viskning av stjärnljus över mörkt vatten, och varje gång du ler, känns det som om universum själv drar efter andan i beundran. Gud ledde mig till dig, du är den som jag behöver. Ditt heliga guda blod, ge mig vad du kan undvara så att ondskan kan försvinna."

9: Ger De Amster tavlan .... och vill spendera tid med Madam Carmilla om det går (10)
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Ah, en köpman finns för första gången i staden samtidigt som Doktorn har en slant i fickan! Då är det dags att passa på innan någon utmanar henne på duell eller förtrollar henne!

Egentligen ser Carmilla alldeles för lite ut som en hamster för att det ens ska bli obekvämt stramt i byxorna, men omväxling förnöjer.

Docteur Plage du Héron Köper sex från Madam Carmilla
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,659
Location
Helsingborg
Paris är farligt nu för tiden, och fängelsehålan är farligare än alla andra platser i Paris (med ett undantag för Sultanens torn, och kanske Madam Carmillas boudoir). En oförstörbar rustning hade hjälpt med det och den är bortslösad på...ja.

Sybot d'Orléans utmanar Baron von Sadist (obak) på duell (8).
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
692
Location
Uppsala
Finns mer att finna där nere, jag återvänder till bestens buk! Nog ska det finnas mer att döda och skatter att plundra!

1 utforskar djupet!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,216
Location
Marjura
Varför kollar alla snett på d’Usher? Har ju inte gjort någe fel va!? Är det mina drogögon? Drömde att jag födde ett demonbarn och att något sneade. Oj, var tog den dagen vägen?
Nåväl. Vänta, var är MINA segerpengar!? rogrntudieuå!!!

Två kan spela detta spel!

d’Usher använder Demonisk Graviditet (6) på vampyrlusen Sybot d'Orléans!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,659
Location
Helsingborg
Varför kollar alla snett på d’Usher? Har ju inte gjort någe fel va!? Är det mina drogögon? Drömde att jag födde ett demonbarn och att något sneade. Oj, var tog den dagen vägen?
Nåväl. Vänta, var är MINA segerpengar!? rogrntudieuå!!!

Två kan spela detta spel!

d’Usher använder Demonisk Graviditet (6) på vampyrlusen Sybot d'Orléans!
"Medans det är Sant att två kan spela det här spelet, är det lika sant att bara en av oss har ens en möjlighet att vinna. Och ni kommer att upptäcka att jag, Sybot d'Orléans, sitter på alla trumfkort. Eller i det här fallet, att mina trumfkort sitter på mig"

t9ZsnAafxE7XL3HdiB4F--2--g0v4h.jpg
 
Last edited:

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
698
Thobia tänder svarta ljus gjorda av likvax, låser dörrarna till sitt hemliga kulttillhåll och rätar till läsglasens skalmar bakom hornen.



Dags att studera sin nya magiska text azhatothiaden
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,851
Mira använder sina nyfunna skalbaggsvingar för att flyga upp till sultanens torn (2)

Leon streakar genom Paris gator i ett moln av hashish och likflugor. Det är fest (5) och han bränner allt (22000)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,190
L'espace De Amstér ger Nina Trudeau 20000 dirham.

Nina Trudeau har bara tid att göra en sak, hon ger L'espace De Amstér den fruktansvärda tavlan. Tavlan förintas och L'espace De Amstér får en ny klass, Häxkung, och erfarenhet. L'espace De Amstér väljer till nästa dag en karaktär som drabbas av DET MÖRKASTE ÖDET. L'espace De Amstér når den högsta möjliga nivån i spelet.

Mogette festar upp alla sina pengar. Får extra erfarenhet på grund av sin lustiga Trollkarlshatt.

Docteur Plage du héron spenderar en natt av extas med Carmilla. Han ådrar sig vampyrism.

Sybot hackar en arm av Baronen innan han stjäl dennes Dyra parfym och oförstörbara rustning. Sybot sprejar sig med den dyra parfymen och lider inte längre de sociala nackdelarna av att vara en vampyr.

Aramis nedstiger i Smärtan och förnedringens fängelsehåla som nu är ett rått och fuktigt helvete av kött. Han finner ett fruktansvärt levande hjärta, stort som ett rum och sprejandes syra. Han lyckas komma nära nog att punktera hjärtat, varpå stora bitar av guld kan hittas i det kokande blodet. Vansinnet passerar.

d’Usher försöker använda magi mot Sybot men den senares magiska katt (som mycket riktigt sitter på honom när det händer) fångar och neutraliserar formeln.

Mir Damad de la Chambre festar upp sina pengar och får erfarenhet.

Thobia studerar texten Azathothiaden. Han lär sig Trollformeln Sluka Erfarenhetsnivåer.

Mira kommer upp i tornet och finner att Demon Sultanen nu tagit över kroppen av ett litet gossebarn. Han skrockar gott åt hennes lismande innan han berättar att han kommer dränka alla i Paris i blod och eld den 30 Muharram, ingen kommer fly och alla kommer dö. Sedan utbryter en strid. Sultanens stridsmagi sliter av Miras lemmar och flår henne levande. Eftersom Demon Sultanens torn blivit en plats av död och fasor är titel eller adlighet inte längre ett krav för att klättra det. De enda kraven nu är mod eller dåraktighet.

Leon festar upp alla sina pengar och får erfarenhet.


Personnes d'intérêt
Sybot d'Orléans (Cybot). Ulama nivå 16. Parfymerad vampyr. Äger: Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. 1 värja. Trollformel: Demonisk graviditet. 1 opiumpipa. 1 magisk yxa. Magisk katt. 119759 dirham. 1 kanon. Tavla som skyddar mot dueller. Oförstörbar rustning.

Waterhouse. Teolog nivå 3. Tandlös. Saknar en arm. Blind. Sårad. Äger: Helig text. 9001 dirham. Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Magiska skor. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Det levande svärdet.

Docteur Plage du héron (Hägerstrand). Doktor nivå 8. Vampyr. 1 arm. Ingen tunga. Äger: Kirurgiska instrument. Mystiskt dokument. Officiell titel. 44000 dirham. Krona som skyddar mot magi.

Leon. Fāris nivå 17. Blind. Äger: 1 Svärd. 1 vissen krukväxt. Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. 1 pansarbrytande tvåhandsvärd. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. 1 häst. Trollformel: Ullmars Skoskav. 1 kristen slav.

d’Usher (Badmojo). Missbrukare nivå 6. Permanent galen. Vansinnig. Förlorat en arm. Äger: 5 opium. Mystiskt dokument. Officiel titel. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Demonisk graviditet. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Adelstitel Graf.

L'espace De Amstér (Rymdhamster). Häxkung nivå 20. Vansinnig. Kan stridsmagi. Äger: Trollformeln Ets ha-Da’at. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. . Magiskt svärd. Spegelsköld. Trollformeln 40 dagar. Demon i en flaska. 1 Motorcykel.

Thobia (TobiasEkwall). Styggelse 8. 1 arm. Äger: 18014 dirham. 1 piska. Mystiskt dokument. Vackra kläder. 1 pistol. 2 kulor. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Demonisk graviditet. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Trollformeln Sluka Erfarenhetsnivåer.

Aramis (Arrikir). Fāris nivå 17. Äger: 1 kniv. 1 sköld. 1 helig yxa. Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. 1 magisk ring som skyddar mot lemförlust. Trollformel: Demonisk graviditet. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Tors bälte. Minotaurens huvud. Glasögon. 134000 dirham. 1 helig handgranat.

Baron von Sadist (obak). Eunuck nivå 4. Inga ben. 1 arm. Vansinnig. Äger: 1 katt. Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Skattkarta.

Mogette (Mogger). Missbrukare nivå 5. Äger: 14 flaskor sprit. 1 spjut. Trollformeln Sim’bala’sim. Köttdräkt som skyddar mot monster. Trollkarlshatt.

Mir Damad de la Chambre (Tant Ragnar). Styggelse nivå 14. Äger:. 5 pilar. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Demonisk graviditet. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Gugpenis. Skottsäkerväst. AK47 gevär. 40 kulor. magisk dryck.

Ludolf Willhelm von Schnoppenhauer (Vimes). 1 ben. Rakad. Astronom nivå 4. Skadad. Vansinnig. Äger: 1 blåsrör. 357 dirham.

Nina Trudeau (NordicMouse). Geni nivå 8. Äger: Målarset. Dolk. 28401 dirham. 1 kamel. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. 1 svärd.

Mira. Styggelse nivå 7. Inga lemmar. Flådd. Äger: Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Officiell titel. Skattkarta. 13500 dirham.


20e Muharram
Vad gör du idag?

1: Utforskar Smärtan och förnedringens fängelsehåla.

2: Klättrar Demon Sultanens torn.

3: Studerar förbjudna texter.

4: Jobbar.

5: Festar.

6: Använder magi (ange namnet på trollformeln)

7: Vilar.

8: Utmanar en annan karaktär (ange namnet) på en duel.

9: Ger en annan karaktär (ange namnet) ett föremål (ange vilket) eller en summa pengar (ange summan).

10: Köper sex från Madam Carmilla för 10000 dirham.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
698
Jag kommer ju inte att ha pengar till att festa i 10dagar till....

Så sybot, Nina och doctor du Heron... Ni har gått om pengar och goda kunskaper inom era värv. Det vore ju tråkigt om någon skulle sluka dom. En generös donation till min kul..jag menar kyrka skulle skydda er mot sådant
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,659
Location
Helsingborg
Jag kommer ju inte att ha pengar till att festa i 10dagar till....

Så sybot, Nina och doctor du Heron... Ni har gått om pengar och goda kunskaper inom era värv. Det vore ju tråkigt om någon skulle sluka dom. En generös donation till min kul..jag menar kyrka skulle skydda er mot sådant
"Thobia. Jag ser att ditt inre är lika korrupt som ditt yttre, din loup du Paris, men ditt huvud är lika tomt som dina hot. Jag hade näpsat till dig, men jag har viktigare saker att göra, och min blick lockas av sköna silverskatter".

Sybot d'Orléans kastar Demonisk Graviditet (6) på Aramis (Arrakir).
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,851
Du, l'espece d'Amster, du kan stridsmagi. Jag kan strid.

Tillsammans dödar vi sultanen.

Så får jag äntligen hämnd för min stackars krukväxt.
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,851
Mira börjar tycka att det gått lite långt med lemlästande, och kastar (6) den Svarte Harens Orgie.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,468
Location
Ludvika
Leon! Mogette! De la Chambre! Jag är med er!

Kung tar torn och sätter sultanen i schack!

2: Klättrar Demon Sultanens torn.

Sybot d'Orléans drabbas av DET MÖRKASTE ÖDET

(Komsikomsi lilla häxkissekatt! Kom till din kung och sanna husse istället för det kalla liket! Mojsimojsimojsi, ja det är du som är kungen! Det är du som är en liten kattkung! Jojomänsan! *jollrande läten när De Amstér lockar på katten*)
 
Last edited:
Top