Smärta och förnedring [Rutland]

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
689
Location
Uppsala
Tack till er alla, ni är galna och fantastiska allihop! och särskilt tack till @God45 som hållit i spakarna! Det här har nog varit den mest dramatiska och roligaste Rutland hittills.
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
689
Location
Uppsala
Efter att ha försökt rädda så många som möjligt genom katastrofen som drabbar Paris, lämnar Aramis staden och söker sig utåt. Han inser att man måste skydda folket mot de varelser som nu återvänt till världen.

Med Det Svarta Runsvärdet i hand vandrar han från Paris ut världen och dräper monster och räddar liv.
En dag kanske sånger och sagor berättas om honom, vem vet?

En ensam vandrare på en evig väg utan slut, men det passar honom. Han gör ändå det som han trivs bäst med. Dräpa monster.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,182
Jag har lovat ett ordentligt regeldokument, jag ska bara skriva ihop det. Men jag kan ge en kort sammanfattning och sedan kan ni ställa specifika frågor?

Så spelet har 3 mekaniker. 1T100, singla slant och slumplista.

Vissa saker är bara slump. Försöker du lisma vecka 1? Jag slår på lisma vecka 1 listan. Slumplistorna är nog den största delen av spelet.

Den andra grejen är 1T100, strid, sociala interaktioner (jag hade inte så många) och annat är 1T100 mot målnummer. Lyckas man inte men når ett visst värde sänker man svårighetsgraden för nästa person. Till slaget läggs klass och användbara föremål/förmågor till. Så ett Råskinn nivå 3 ligger till 3 till slaget. Men har han ett svärd är det värt 5 så då lägger han till 8. Föremål är mycket bättre än levlar överlag. Bästa föremålet är det enda som lägger till om man inte kan använda båda.

Singla slant för om man förlorar kroppsdelar. Olika fiender, vapen och fällor har den effekten. De singlar olika många slantar mot olika saker (demon sultanen flår folk tex). Vissa klasser har tur mynt och får singla om ett visst antal gånger. Därför kunde någon vinna en strid men få kapade lemmar. Förlorar du hårt nog är du skadad och har -10 på slagen.

Har man inte båda benen kan man inte fly saker, har man en arm kan man inte använda 2 handsföremål (så som AK47an och några av svärden), har man inga armar inga förmål, ingen tunga -50 till att prata, blind så kan man inte interagera med något. Flådd hade ingen effekt, det skulle ha det men jag fuckade upp och ville vara rättvis.

Vid nivå 10 får de flesta klasser en ny klass, men inte alla, med nya bonusar eller specialförmågor. Specialförmågor triggas iblnd av att jobba men inte alltid, poeten kan slåss mot Kungen i Gult och dennes monster (som hade hemsökt er om inte er poet dödade den fuckern direkt).

Trollformlerna har alla en effekt som är massiv. Men varje gång man använder en formel vrider jag fram dåligt slut klockan ett steg. Når man dag 30 och klockan är låg riskerar man att förlora saker medan man flyr Paris. Lever Demon Sultanen fortfarande blir det värsta slutet. Det finns formler i spelet, alla dök upp utom NER (som ger någon permanenta minus). Bra saker snurrar klockan på det bra hållet.

Fängelsehålan är en ny slumplista varje vecka där nya saker dyker upp när saker hanteras tills man når en boss. Dör den går man rakt till nästa nivå. Så det fanns extra nivåer som inte dyker upp annars. Ni fick en sådan via Yog-Sothot formeln.

Vissa klasser är bara fällor… Ja, dick move. Men liksom, ingen valde Skådespelare, klassen som är dålig på allt i alla fall. :p

Jag älskade spelet! Ni gick verkligen den extra biten och gjorde det helt fantastiskt kul.

Edit:
Startklasserna:
Filosof - Är en trollkarl, kan använda extra formel

Teolog - Är en trollkarl, kan använda extra formel, +3 strid, -3 socialt.

Poet - +10 strid. Kan slåss mot drömvarlser.

Skådespelare - -1 på allt. Fuck you.

Prostituerad - Inget. Om de förlorar tungan eller blir kastrerade blir de eunucken som har +20 på alla slag och är en trollkarl, kan använda extra formel.

Missbrukare - 1 turmynt.

Doktor - Kan hindra folk från att bli skadade.

Råskinn - +20 i strid.

Konstnär - Skapar magiska föremål. Baserat på veckan, inte på deras nivå. Permanent galen.

Författare - Kan skapa mystiska texter.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,182
Jag är också nyfiken! Främst om det fanns någon regel vi som spelare missade helt eller som kom i spel!
Om man inte mördar de rekryterade NPC:erna kan de ge ut bonusar eller grova minus om slantarna faller rätt/fel.

Jag tyckte att det var kul att ”Om man behandlar slaven väll flyr den” regeln fick tid att trigga!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,182
Oh, vansinne! Vansinne ger ett slumpat + eller - 10 på slagen. Galen låter en skapa magiska föremål eller få särskilt bra eller dåliga resultat i vissa enqounter. Ärligt talar är Galen nästan bara positivt.
 
Top