Smärta och förnedring [Rutland]

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,840
Location
Ereb Altor
Mogette (Mogger). Missbrukare nivå 15. Sårad. Äger: 14 flaskor sprit. 1 spjut. Köttdräkt som skyddar mot monster. Trollkarlshatt. 1 ängel.. Domedagssvärdet. Osynlighetsring. 67000 dirham.
Var är min kompass? Jag vet att jag hade den här nånstans? Däremot är min stackars ängel borta :(
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
698
Åhhh... Vånda! Man är för klen för att ta makten i Paris, för klen för att släpa upp skatter ur fängelsehålan och för fattig för att festa...

Det blir väl att återgå till att köpa det man behöver av andra.

Thobias kastar sluka erfarenhets på Aramis, (han mummlar någon form av rättfärdigande, "ingen har rätt att vara ny gud..." Men motivationen är till fullo bara habegär och avund

Sedan kastar han svarta harens orgie
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,216
Location
Marjura
d’Usher: Allt, ja allt har gått snett. Inte ens makten kan man gripa, man får skyllen för ingenting och luspudeln Syboten bräcker en i allt. Ner i underjorden igen och må det vända!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,190
Sybot utmanar Mir Damad de la Chambre på duell! Sybot driver själabladet in i Mir Damad de la Chambre och de ockulta energierna i svärdet exploderar de la Chambre. Dess kraft blåser av hans lemmar, sliter av hans hud, river ut hans tunga och krossar hans ögon! MEN! Innan han faller träffar Mir Damad de la Chambre Sybot i halsen med sitt märkliga spjut som flyger av sig själv utan att någon behöver hålla i det, och innan Sybot kan läka skadan genom sin vampyrism förklaras Mir Damad de la Chambre som vinnaren! Mir Damad de la Chambre stjäl Sybots 873759 dirham och Själabladet

Leon jobbar som hjälte. Många oskyldiga Parisare räddas från monstren på gatorna! Leon belönas med stora skatter.

Aramis nedstiger i Smärtan och förnedringens fängelsehåla där han dräper spöken tills han kommer till den uråldriga spökungen. Spökkungen ber om nåd för sitt folk och som en gudomlig varelse kan Aramis ge den till dem… Men vägrar! Han förbannar Spökkungen i ytterligare tusen år och stjäl från honom hans skatter. Han finner också Det Svarta Runsvärdet, det tredje av de förbjudna svärden. Om det ägs av samma person som ett av de andra förbjudna svärden eller strider mot någon med ett av de andra svärden i duell går Paris under.

Mir Damad de la Chambre krälar omkring i Smärtan och förnedringens fängelsehåla. Han hittar en skatt och den magiska ringen som botar sjukdomar.

L'espace De Amstér blir anfallen av Nina Trudeau men fångar henne i spegeln dimensionen med hjälp av sin spegelsköld. Hon är nu Uaedurt Anin! Uaedurt får erfarenhet.

Docteur Plage du héron kokar sitt eget blod, grodors ögon, katters tramp och barns drömmar i en kittel. Han förbannar Leon med Evig Plåga. Leon kan aldrig igen läka någon skada!

Anina drabbas av DET MÖRKASTE ÖDET.

L'espace De Amstér kan utifrån sin klass använda 6 trollformler under en dag (det maximala antalet i spelet). Han slungar iväg 40 dagar vilket får blod att regna över Paris tills det stiger upp och sköljer bort det mäktigt folk håller mest kärt. Sybot förlorar sin kanon, Waterhouse förlorar sin heliga text, Leon förlorar sin krukväxt och Thobia förlorar sin pistol. Med Ets ha-Da’at exploderar han av Uaedurt Anins ena arm. Leon kränks med mörk magi och den resulterande skuggdemonen ger 1190000 dirham till De Amstér. Ets ha-Da’at exploderar av en av Leons lemmar. Sybot är skyddad från De Amstérs magi av sin magiska krona.

Thobia kan bara använda en trollformel per dag. Han målar sig med gult bläck och dansar runt ett hedniskt tempel sju gånger. Aramis förlorar 1 nivå. Thobia får erfarenhet.

d’Usher nedstiger till spökena i Smärtan och förnedringens fängelsehåla som nu sörjer att de är förbannade i ytterligare tusen år. Som en adelsman ifrågasätts han inte och kan lätt stjäla deras skatter. Får erfarenhet. Får ny klass, Provsmakare.


Personnes d'intérêt
Sybot d'Orléans (Cybot). Ulama nivå 17. Vansinnig. Parfymerad vampyr. Äger: Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Demonisk graviditet. 1 opiumpipa. 1 magisk yxa.. Tavla som skyddar mot dueller. Oförstörbar rustning. Mystiskt dokument. Krona som skyddar mot magi.

Waterhouse. Teolog nivå 3. Tandlös. Inga lemmar.. Blind. Sårad. Äger: 9001 dirham. Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Magiska skor. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Det levande svärdet.

Docteur Plage du héron (Hägerstrand). Torterare nivå 12. Vampyr. Äger: Kirurgiska instrument. 36000 dirham. Trollformel Evig Plåga.

Leon. Hjälte nivå 20. Blind. Flåd. Sårad. KAN ALDRIG LÄKA. 1 ben. Äger: 1 Svärd. . Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. 1 pansarbrytande tvåhandsvärd. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. 1 häst. Trollformel: Ullmars Skoskav. 1 kristen slav. Officiell titel.

d’Usher (Badmojo). Provsmakare nivå 10. Permanent galen. Vansinnig. Förlorat en arm. Äger: 5 opium. Mystiskt dokument. Officiel titel. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Demonisk graviditet. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Adelstitel Graf. 470000 dirham.

Diktator L'espace De Amstér (Rymdhamster). Häxkung nivå 20. Vansinnig. Kan stridsmagi. Äger: Trollformeln Ets ha-Da’at. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. . Magiskt svärd. Spegelsköld. Trollformeln 40 dagar. Demon i en flaska. 1 Motorcykel. 1190000 dirham.

Thobia (TobiasEkwall). Styggelse 17. 1 arm. Hemsökt. Äger: 1 piska. Mystiskt dokument. Vackra kläder.. 2 kulor. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Demonisk graviditet. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie.

Aramis (Arrikir). Ny gud nivå 19. Äger: 1 kniv. 1 sköld. 1 helig yxa. Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. 1 magisk ring som skyddar mot lemförlust. Trollformel: Demonisk graviditet. Tors bälte. Minotaurens huvud. Glasögon. 1 helig handgranat. 1570000 dirham. Det Svarta Runsvärdet

Baron von Sadist (obak). Eunuck nivå 4. Sårad. Inga ben. 1 arm. Vansinnig. Flådd. Äger: 1 katt. Mystiskt dokument. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Skattkarta.

Mogette (Mogger). Missbrukare nivå 15. Sårad. Äger: 14 flaskor sprit. 1 spjut. Köttdräkt som skyddar mot monster. Trollkarlshatt. Magisk kompass.. Domedagssvärdet. Osynlighetsring. 67000 dirham.

Mir Damad de la Chambre (Tant Ragnar). Sårad. Vansinnig. Inga lemmar. Blind. Ingen tunga. Flådd. Styggelse nivå 18. Äger: 5 pilar. Trollformel: Malign Capreolus transfiguration. Trollformel: Demonisk graviditet. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Gugpenis. Skottsäkerväst. AK47 gevär. 990759 dirham. Märkligt spjut. Ring som botar sjukdomar. Själabladet.

Ludolf Willhelm von Schnoppenhauer (Vimes). 1 ben. Rakad. Astronom nivå 4. Skadad. Vansinnig. Äger: 1 blåsrör. 357 dirham.

Uaedurt Anin (NordicMouse). DET MÖRKASTE ÖDET. 1 arm. Monster nivå 12. Analgesia. Äger: Målarset. Dolk. 8401 dirham. 1 kamel. Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. 1 svärd.

Mira. Styggelse nivå 10. Äger: Trollformel: Den Svarta Harens Orgie. Officiell titel. Skattkarta. 3500 dirham.


26e Muharram
Vad gör du idag?

1: Utforskar Smärtan och förnedringens fängelsehåla.

2: Försöker ta politisk makt i Paris.

3: Studerar förbjudna texter.

4: Jobbar.

5: Festar.

6: Använder magi (ange namnet på trollformeln)

7: Vilar.

8: Utmanar en annan karaktär (ange namnet) på en duel.

9: Ger en annan karaktär (ange namnet) ett föremål (ange vilket) eller en summa pengar (ange summan).
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,216
Location
Marjura
Kunnskap er mackt!
d’Usher, plågad av storhetsvansinne och insomnia, opiet till trots men det är väl en del resistens som byggts upp, studerar förbjuda texter (3).
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,659
Location
Helsingborg
Sybot d'Orléans kokar av ilska. När väl halsen läkts så beger han sig ner i katakomberna för att kasta fruktansvärd magi.

Sybot kastar Demonisk graviditet i följande ordning:
L'espace De Amstér
Mir Damad de la Chambre
Aramis
d'Usher

Om han fortfarande kan kasta mer magi efter det så kastar han Malign Capreolus på L'espace De Amstér
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
692
Location
Uppsala
Käre Sybot d'Orléans, jag har inget otalt med er, jag förlåter er och ber er omvärdera er kommande magiutövande. Jag är beredd att bjuda er på fest nästa gång jag kommer i besittning av ekonomiska medel
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,368
De la chambre ligger ensam i mörkret i smärtan och förnedringens fängelsehåla. Han går igenom den senaste månadens händelser i sitt stilla sinne.

Först förvandlades jag till en vidrig hudlös styggelse. Sedan kränktes jag av mörk magi och födde ett skuggbarn. Jag stympades, lemlästades och flåddes (igen) av en vampyr.

Domedagen känns som en lämplig avslutning.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,190
@God45 men vad hände med Mira i fängelsehålan?
(Jag har inte missat hennes handling. NPC mekaniker har kickat in. Jag borde dock varit tydligare om att inget händer och det är oklart varför.)
 
Top