Mogger
Hipsteranka
Ekorrar var populära husdjur. I perioder under 17-1800-talen var de i Amerika det vanligaste husdjuret.
Bland annat skrev Christofer Bogislaus Zibet, sedermera en av De Aderton, år 1765 en parodisk hyllnings- och hjältedikt, Kurriaden, till en tam ekorre som blev ihjälklämd i en dörr.Ekorrar var populära husdjur. I perioder under 17-1800-talen var de i Amerika det vanligaste husdjuret.
Även Abraham Lincoln hyllade ett slocknat ekorrsliv. Dock helt utan ironi, såvittjagvet.Bland annat skrev Christofer Bogislaus Zibet, sedermera en av De Aderton, år 1765 en parodisk hyllnings- och hjältedikt, Kurriaden, till en tam ekorre som blev ihjälklämd i en dörr.
Varför slutade vi med det? Jag skulle betydligt hellre ha en ekorre än en hund eller en guldfisk.Ekorrar var populära husdjur. I perioder under 17-1800-talen var de i Amerika det vanligaste husdjuret.
Alla dessa miljövänner och naturvårdare som helt korrekt påpekade att det inte var bra för ekorrenVarför slutade vi med det? Jag skulle betydligt hellre ha en ekorre än en hund eller en guldfisk.
Pålning handlade från början inte om att penetrera hjärtat eller något sånt ens för vampyrer. Det var en rent praktisk grej. Hamra fast liket i marken så det inte kan resa sig. Det kan ligga kvar där och försöka gå igen hur mycket det vill, men får det inte bort pålarna är det kört. Då ligger det där och fladdrar med armar och ben, men kommer inte längre än en sköldpadda på rygg.Bockstensmannen blev pålad = vampyr???
Någon ville verkligen inte att han skulle komma tillbaka.Pålning handlade från början inte om att penetrera hjärtat eller något sånt ens för vampyrer. Det var en rent praktisk grej. Hamra fast liket i marken så det inte kan resa sig. Det kan ligga kvar där och försöka gå igen hur mycket det vill, men får det inte bort pålarna är det kört. Då ligger det där och fladdrar med armar och ben, men kommer inte längre än en sköldpadda på rygg.
Bockstensmannen blev för övrigt pålad tre eller till och med fyra gånger (fjärde gången träffade troligen ett ben och kom inte igenom kroppen) . https://www.museumhalland.se/bockstensmannen/mannen-i-mossen/
En kanonkula är ju en baggis för en lv 20 Cleric att skaka av sig!Ignatius av Loyola, helgonet och prästen som grundade Jesuitorden? Överlevde att bli träffad av en kanon.
Han var nog fortfarande Fighter då, det var nog just under/efter konvalescensen som han multiclassade till Cleric. Om jag minns rätt.En kanonkula är ju en baggis för en lv 20 Cleric att skaka av sig!
Han kan ha varit en 5e-paladin hela vägen.Han var nog fortfarande Fighter då, det var nog just under/efter konvalescensen som han multiclassade till Cleric. Om jag minns rätt.
Här finns ett gäng roliga historiska yrken, en del tämligen bortglömda. Gråterska, likbjudare, lajdare.Jag tycker att man ofta missar att det finns historiska yrken, hela professioner, som idag är bortglömda. Exempelvis de som såg till att alla ljus i sånna där enorma kandelabrar tändes samtidigt.
Detta är årets bästa skämt.Man förstår ju att han blev kanoniserad.
Detta är ju väldigt inspirerande! Jag blir sugen på att skriva ett scenario med en rackare, en sumprunkare, en valackare och en roddarmadam.Här finns ett gäng roliga historiska yrken, en del tämligen bortglömda. Gråterska, likbjudare, lajdare.
Du minns rätt.Han var nog fortfarande Fighter då, det var nog just under/efter konvalescensen som han multiclassade till Cleric. Om jag minns rätt.