Hushållsbestyr har diskuterats på det här forumet tidigare. Något som sysselsätter min hjärna är hur man kan svänga ihop hyfsat aptitlig mat utan att det tar ett halvår. Eftersom detta forum befolkas av den mest högstående människorasen vetenskapen känner till, dvs nördar, hoppas jag på en mängd bra input! Alltså jag efterlyser recept på måltider som är i första hand ätbara, i andra hand snabba och i tredje hand billiga. Tips?
Ett randvillkor till: med "snabba" menar jag också att tillagningen ska vara en alltigenom effektiv process, dvs inte generera en helvetes massa disk som tar tid. Vitlökspress är tex kass i sammanhanget. Hacka lök är på gränsen. Priset är som sagt sekundärt om än inte oviktigt, så bra halvfabrikat är mycket välkomna.
Hit me!
Ett randvillkor till: med "snabba" menar jag också att tillagningen ska vara en alltigenom effektiv process, dvs inte generera en helvetes massa disk som tar tid. Vitlökspress är tex kass i sammanhanget. Hacka lök är på gränsen. Priset är som sagt sekundärt om än inte oviktigt, så bra halvfabrikat är mycket välkomna.
Hit me!