Tänkte just detsamma.McFisk said:Skit skön, troll/Darthmaul.
Åh tusan, visste inte att det fanns i siftformat. Ska jag lätt skaffa någon gång. Du får förövrigt mer än gärna kommentera min dvärg här föregående. Det är ju trots allt så sällan någon annan än typ du, jag och McFisk är aktiva i galleriet.Att köpa färgade pennstif
Okej, tja, Pilot-sudden gör susen på det mesta så.Det är lite svårare än blyerts att sudda, men inte mycket,
Indeed, precis det jag sade ovan fast med andra ord. Var möjligen, i vanlig ordning, otydlig. Nå, detta är just vanligen förekommande bland serietecknare och animatörer och högst användbart.Sollyx said:det där med färgade stiftpennor är en super bra sak. använder man ljusblå/ljusgrön så bläckar man över skissen scannar i svart och vitt så syns inte färgen^^
Jepp, dessutom tycker jag själv att det blir lättare att "se" skissen om man kör med färg. Och som jag sade ovan kan man redan då jobba i "lager" genom att t.ex. skissa kroppen med blått och lägga på kläder och props med en annan färg. Det blir lätt att dela upp arbetet och om man som jag inte äger ett ljusbord så är det riktigt trevligt sedan när det är dags att scanna. Se dock till, Sollyx sade, att det är ljusa, kalla färger, annars tar scannern även det det som svart och allt går åt skogen.McFisk said:Det måste jag prova någongång, dock är det digitalt som gäller för mig ett tag framöver. Sparar på papper =). Det är alldeles för tråkigt att rita på skrivarpapper och det är det enda jag har tillgång till just nu.