Nekromanti Snabbmat delux..

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Pyttipannavarianter

Själv brukar jag variera det genom att blanda ner lite olika saker, som majs eller wokmix-grönsaker, eller om jag vill vara riktigt onyttig jordnötter och majs, som är en grym blandning. Det går också bra att blanda ner en burk smaksatt creme fraiche, eller smaksätta den själv.
Jordnötter? Det var som... det måste nog testas. :gremgrin:

Angående smaksatt creme fraiche så kladdade jag i kokbar grekisk yoghurt, chilisås och en hälsosam dos peppar (som vanligt) sist jag gjorde nåt på fryst pytt. There's no end to the possibilities!

Johan K

Gammal & dryg
Re: Den här tråden: The Cookbook - The pdf

Jag hoppas verkligen att alla ger sitt samtycke, för det vore vderkligen trevligt med en kokbok a´la wrnu !! :gremlaugh:

Hjalle

Swashbuckler

Ge mig bara en fläskfilékorv och en bananklase så blir det gastroporr och curryingniden hud (mycket hud), det kan jag lova.

För övrigt, som svar på Vulfs nyttiga snabbmatstråd, så kan jag säga att en klar uppiffare av en banan man äter rakt av, är en klick majonnäs. Det provade jag just. Notera en klick, ta lite i ena änden och ät änden först, om du fortfarande är sugen på mer så tar du en klick till, och sen, om du fortfarande vill ha mer, en klick till. Sen kan jag säga, återigen efter färska erfarenheter, att bananen är godare utan stämningshöjaren.

-Hjalle, men första tuggan... Wow!

Anders Åstrand

Swordsman

mina recept är up for grabs, men jag har inte heller möjlighet att fota.

här kommer ett bonusrecept:
1) koka pasta
medan pastan kokar:
2) hacka en vitlöksklyfta
3) fräs vitlöken i olivolja på botten av en liten kastrull
4) släng i fryst spenat i kastrullen
5) kasta i lite lagrad ost (grevé eller präst eller liknande)
när det hela är varmt, smält och så
6) kasta i creme fraiche
7) salta och peppra efter behag
8) servera det hela i skål tillsammans med pastan

Om man som jag har svårt för mat som inte innehåller döda djur kan man kasta i rökt skinka, eller bacon som man fräst i en stekpanna samtidigt som creme fraichen.

Rävnos

Warrior
Rock'n'roll för min del[ANT]

kan fixa bilder när jag har tid och pengar att laga mat.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Vitulvmackan prövad

Jajamen, idag har jag prövat vitulvmackan (två gånger till och med iom att jag köpte en stor ciabatta som jag delade i två. Trixigt va?) och... vad kan man säga mer än att det rekommenderas? Bra skit! Vill dock peka ut för folk som ogillar söl och slafs att det kan vara en mycket god idé att vändsteka ägget så men inte sitter där med hela gulan i handen (nej, jag råkade inte ut för det).

5 blandade graemlins av 5 möjliga:
:gremlaugh: :gremshocked: :gremsmirk: :gremconfused: :gremgrin:

Rickard

Urverk speldesign

"1) Ger sitt samtycke"
Är väl vettigare att du slänger in allting, såvida någon ger sitt misstycke? Då slipper du en himla massa engagerande. Jag ger dock mitt misstycke, för The_Gorger var den som stod för orginalreceptet. :gremwink:

/Han som svarade när han ändå gick in i tråden för att leta recept