Nekromanti Snart kommer jultomten

Andy

Vila i frid
Jag tänkte föra in julen här på forumet (lite tidigt kanske några tycker) och ställa den vanliga frågan. . .

Har du varit snäll? :gremcool:

Nå, vilket rollspel (grundbok, modul el. annat tillbehör) önskar du dig i julklapp?

En annan fråga är, vilket rollspel (grundbok, modul el. annat tillbehör) skulle du drömma om att få i julklapp?

På den första frågan måste jag svara Trudvangs hjältar. Ska bli spännande att se vad de har hittat på denna gång. :gremlaugh:

Och om jag skulle drömma så måste det bli en omarbetad, förbättrad och supercool nyutgåva av rollspelet Gemini. :gremlaugh:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Mark-Rein Hagens Exile. Eller den engelska uppdateringen/översättningen av Bloodlust.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Coriolis (NT)

NT = Nedra Tomten (om Coriolis inte dyker upp, vill säga)

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Mark-Rein Hagens Exile."

Varsågod, endast $75 för manuskriptet, med tanke på hur svag dollarn är så blir det nog inte billigare än så.

Johan K

Gammal & dryg
Har du varit snäll?
Självklart !!
Är ju fromheten själv juh, om jag får säga det själv !! :gremgrin:

En annan fråga är, vilket rollspel (grundbok, modul el. annat tillbehör) skulle du drömma om att få i julklapp?
Som du, Trudvangs Hjältar hade varit trevligt. Mycket trevligt till & med.
Dock så tror jag att jag får köpa den själv i julklapp. Minap äron gar inte så stor koll på det där om att handla rollspelsfluff.

Well, vad sägs om ett nytruck av Svavelvinterserien. Det hade varit jäkligt maffigt att få i julklapp. Eller omm an fick alla böcker i orginal, hellst åxå signerade.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nå, vilket rollspel (grundbok, modul el. annat tillbehör) önskar du dig i julklapp?
Uhm... Jag får nog säga Masks of Nyarlathotep, det är den enda rollspelsbok jag just nu känner att jag saknar... Möjligen andra utgåvan av Mechanical Dream, som såvitt jag förstått bara kom ut i Kanada (finns ett gäng nya tillbehör som bara släpptes där också)...

Och om jag skulle drömma så måste det bli en omarbetad, förbättrad och supercool nyutgåva av rollspelet Gemini.
Jag skriver nog under på den. Ny layout (den förra var verkligen gräslig) och lite omstrukturerad... Gemini är fortfarande i mina ögon det bästa fantasyspelet som släppts i Sverige, kanske i världen, som jag läst eller hört talas om.

Fast nu när jag tänker på det... Jag vore en klant om jag inte önskade mig att Borgstrom skulle bli klar med det tillbehör till Nobilis hon jobbat med hur länge som helst nu... Samt naturligtvis en nyutgåva av grundboken.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Kommer tomten?

Nu tror jag inte på jultomten, men om han vill bevisa för mig att han existerar kan han ge mig ett obläddrat exemplar av Nobilis.

Se det som en utmaning, tomten! :gremwink:

/tobias

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det blir en vit jul

Jag är alltid snäll, men ska jag få rollspel i julklapp så får jag köpa dem själv.

Nya Changeling är en rätt trolig julklapp som jag suktat över ett tag nu. Inte särskilt dyr på Adlibris heller tack vare den billiga dollarn.

Min drömklapp skulle förstås vara det fantastiska spel som jag själv någon gång lyckas skriva ihop. Och nej, det kommer inte att handla om apor och tapirer i krig med varandra.

G

Guest

Guest
Coriolis såklar.

Men sen skulle jag vilja att SF bokhandeln fick arslet ur vagnen och köpte hem Conan SE. Den nya regelboken kom juh ut för typ en månad sen...!

Gemini, låter dock spännande. Gemini är en personlig favorit här hemma...

Wyldstorm

Swordsman
"vilket rollspel (grundbok, modul el. annat tillbehör) skulle du drömma om att få i julklapp?"
Tja, gäller det så fantasifulla saker så vill jag ha utlovade magiboken till tRoS...

Men jag kan ju drömma... :gremfrown:

Feuflux

omjonasson.se
Jag skulle vilja få tillbaka Mutant:UA från utopi. :gremsmile:

Annars är mitt spelande på noll så det känns lite onödigt med fler spel, men ska jag få nåt så bör det ju vara i en genre som inte redan är inmutad. Har inget vilda västern-spel (nej, Serenity räknas inte) så jag önskar mig WESTERN.

Boboliwsy

Warrior
På min önskelista hamnar nog:

*Exalted 2nd Edition (har 1st ed. men där finns ju inga fina serier och 2nd ed. verkar mer finputsat).
*Scion: Hero
*Changeling: The Lost
*Star Wars Saga Edition

Sen skulle det också sitta fint med nya alvboken till Eon, om den hinner ut i tid, eller Coriolis som så många andra här i tråden är sugen på.

//Boboliwsy - hungrig... var är min mat?

Rickard

Urverk speldesign
Jag vill ha tillbaka SLA Industries från killen som lånade dem för ett år sedan och sedan flyttade till Umeå. Annars vill jag ha Little Fears och Robin's Laws of Good Gamemastering. :gremfrown:

/Han som har funderat på att polisanmäla killen

LordTengel

Swordsman
Givna julklapparna är signerade Neogames: Alver: Sångernas ätt och Av blod komna. Man kan ju hoppas att någon av dem kommer till jul...

Jag kan hålla med om att Gemini, av det jag har sett, kunde ha förtjänat ett bättre öde... Nyutgåva med vettiga regler, tack!

Torbjörn

Swordsman
Önskan om Julklapp / dröm om Julklapp:
Walker of the Wastes hade inte varit fel. Inte Beyond the Mountains of Madness heller.

Torbjörn