Så här gör jag med Sneak!
Okej, tack för diskussion, då det blev en sådan...
....
Efter övervägning och så, samt mina diktatoriska, översittar, deifierings egenskaper bla bla bla.
Sneak-Attack: Utförs med Rogue Weapons och enbart i Light Armor eller ingen armor.
Så tänker i alla fall jag tolka reglerna. Varför; bara för att ingen vapen eller rustningsbegränsning tas upp i PHB, betyder det inte att en sådan inte existerar. Jag väljer att i stället stödja mig på det som står under Rogues proficiensies; dvs de använder vapen och rustningar lämpade för hide, move silently och sneak-attacks.
Detta implicerar för mig, att dessa vapen och rustningar allena lämpar sig för sneak-attack.
Tycker ni inte det, så är det inte mitt problem. Det är min tolkningsfrihet, och jag tänker inte vika en tum; i min spelgrupp i varje fall. Som vanligt får ni andra göra som ni vill, det spelar inte mig någon roll.
Tänk bara hur bizzart det blir så spelarna möter en Hill Giant Rogue lvl 3, som sneak-attackerar med sina klippblock han slänger. För att sedan i strid, bara ta ett steg åt sidan för att flanka, och drämma till någon med sin gigantiska klubba. /images/icons/cool.gif
"When the DM laughs it is already to late"