Heh...ett faktum jag själv också undrat över en smula. Varför inte använda 'ä' helt enkelt, om det nu ska vara ett nordiskt rollspel?
Och visst, 'Vildhjarta' må vara ett namn, men hur det skulle kunna härledas övergår mitt förstånd en smula. 'Vindstilla' eller 'Frösön' som ortnamn är en sak, liksom, men 'Vildhjarta' kan väl inte komma från annat en 'hjärta'...när föll ä:et bort, i sådana fall, och varför? Att just 'ä' skulle bli 'a' ter sig en smula skumt i mitt tycke, om vi nu ska gnälla över detaljer. Skrivs bokstaven likadant i Trudvang? Eller är det helt enkelt så att ordet 'hjarta', inte 'hjärta', har någon särskild betydelse i DoD6s spelvärld? Om det nu inte bara är nån slags suspekt anglifiering eller förtuffning - vad kommer namnet 'Vildhjarta' ifrån, då? (Annat än Riotminds fantasi). Vad kan det tänkas betyda? Teorier, vänner av DoD6? Personligen tror jag ju att det är nån slags affärsstrategi eller missriktad förtuffning från Riotminds sida, men jag mår nog inte dåligt av att överbevisas på den punkten.
- Ymir, likfullt en smula nyfiken