Inte egentligen, utan det har mer att göra med vilka ämnen man är bekväm att diskutera i gruppen. Men även där kan man göra det på olika sätt.
Spelare: Jag flirtar med honom och försöker få upp honom till mitt rum för lite rummel i sänghalmen.
SL: Han följer med dig upp och ni sätter igång. Plötsligt inser du att trots att han i övrigt ser väldigt mycket ut som en man, har ett kvinnligt organ. När han ser att du ser det säger han "Jag tänkte att du skulle föredra det så här" sen känner du hur din livskraft börjar sugas ut ur dig genom hans beröring.
Jag tycker inte att behöver lägga så mycket fokus på själva sexet för att få in sånt här om själva konceptet faller inom vad gruppen tycker om. Jag ser inte införandet av det här elementet är besvärligare än exempelvis ett monster täckt av bröst med ett dussin snopptentakler istället för armar. Gillar gruppen sånna typer av monster och fenomen så går det att få in. Annars kommer det vara rätt svårt även om de i övrigt inte skulle ha några problem att agera ut sexscener.
Det här är kanske ett sidospår. Men i scenen som du beskrev ovan vad har det kvinnliga könet på mannen för poäng? Det flörtas, de går upp, de blir hångel och sedan säng. Sedan visar sig han ha en vagina. Och försöker därefter döda rollpersonen.?
Är inte den sexuella delen något som ska komma innan för det ska vara relevant.
För att poängtera. Jag tycker det är helt okej med snygga tjej-monster som har sexuella undertoner. I am all for that!
Det jag däremot inte tycker om är dels monster som bara består av penisar, bröst, tentakler och sådant. Typ ta allt från warhammers slaaneshdemoner:
Eller personer som är klädda på ett väldigt sexuellt sätt men det är "bara" för att de ska vara snygga och det har ingen som helst relevant för storyn. Det är inte så att deras sexualitet är knuten till deras karaktär, att de har någon anledning utan det är bara som det ska vara.
Exempelvis:
Det här tycker jag är mer provocerande. Eftersom det finns ingen logisk anledning att någon skulle gå klädd såhär.
Så snoppmonster, rinbrynjebrudar och liknande som bara ser ut så men inte har någon egentlig tanke varför i spel känns knasigt.
Likaså, om nu demonen som förför folk och dödar dem gör det genom sexualitet så är det ju helt okej. Om det finns en logisk tanke bakom det och passar historien. Att göra det mer jämställt genom att bara säga att tjejen har en snopp och killen har en snippa tycker jag endast är en illusion.