Det är ju en helt klockren titel, då den direkt anspelar på kampanjvärldens kärna - dvs att tiden rör sig i cykler om 10 000 år
Precis som Mutant handlar om mutanter, och Tellus utspelar sig på jorden. Jag tyckte att de var tråkiga, de också. "Eon" må passa jättebra till rollspelet, men det skulle lika gärna kunna vara ett namn på ett rollspel som inte påminde
ett dugg om Eon, utan som bara hade det här med eonerna gemensamt med Neogames Eon. Och när du tänker på det så kommer du nog på att det här med eoner ju inte är särskilt talande för ett rollspel.
Jag tycker Eon är säljigt. Ett bra namn om man väl lyckats etablera det, vilket Neogames har, men ändå ack så tråkigt. Skulle jag hitta ett rollspel imorgon i en rollspelsaffär som hette "century" så skulle jag tycka att det var ett himla tråkigt namn. Sedan kan det förstås vara passande, det är inte det jag talar om.
"All flesh must be eaten" kan man
inte kalla särskilt många rollspel, och jag gissar att de flesta tänkbara rollspel som skulle passa ihop med det namnet också skulle vara rätt lika
vårt AFMBE. Se där alltså, ett grymt namn.