Sereg_UBBT
Swashbuckler
jag gillar namnet på mitt egna dogmaspel: Fan Service Assassins
Eftersom jag först nu har tillgång till bredbandet så kommer följande reaktion kanske lite sent.men mitt favvohatnamn just nu är Daimonion, som inte luktar det minsta av det 1700-tal som det sägs vara så troget.
ajdå, det var lite olyckligt speciellt med tanke på att världen är en segregerad värld där idéer om den alviska rasens överlägsenhet berättigar folkmord av lägre stående varelser....Gryningstid finns det en Dia Psalma skiva som heter bara så du vet, men namnet är fint
Och det kan väl förekomma...Dunder & Drakar = Spelet där man spränger drakar.....
Det var en lite oväntad reaktion från någon som är insatt i bakgrunden. Personligen tycker jag det känns ännu mer taget från Dungeons&Dragons än vad Drakar&Demoner var. Fler bokstäver som är lika och andra ordet är drakar i bägge fallen.jag gillar inte namnet i alla fall. Det känns som en blek ripoff på Drakar och Demoner. Och innan du säger något, jag jag vet att det är den svensa översättning av D&D av vilken DoD rippade sitt namn ifrån. Men det känns här inte som det är taget från originalet, utan det anspelar på Sveriges största rollspel.
Blir inte drakarna väldigt arga över det?Citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Dunder & Drakar = Spelet där man spränger drakar.....
--------------------------------------------------------------------------------
Och det kan väl förekomma...
Jag misstänker att få monster uppskattar att bli hackade i bitar av dessa eländiga äventyrare.Blir inte drakarna väldigt arga över det?