Det här ämnet har jag stött på och även efterfrågat i en annan tråd men jag är nyfiken på hur olika spel behandlar den här frågan. Jag förstod av Krille att många spel använder "Övertala" och beroende på nivån av övertalningen som löper från Samtal till Våld så blir efterdyningarna av ett misslyckat slag mer eller mindre skadliga.
Noir skriver bland annat om regler för detta på sin hemsida och recenssionerna är ju goda. Hur funkar det där?
Och hur arbetar ni och andra rollspelsmakare med drivkrafter och relationer.
Det här är faktiskt väldigt intressanta frågor som vore kul att få svar på. Kanske är de mer intressanta ju äldre man blir och hack n slash inte är riiiiktigt lika kul.
/Niklas som i en version av Starchallenge 1990 använde attributet Inre Psykiska Poäng (IPP) för just mental smärta. Vad Inre stod för har jag fan ingen aning om.
Noir skriver bland annat om regler för detta på sin hemsida och recenssionerna är ju goda. Hur funkar det där?
Och hur arbetar ni och andra rollspelsmakare med drivkrafter och relationer.
Det här är faktiskt väldigt intressanta frågor som vore kul att få svar på. Kanske är de mer intressanta ju äldre man blir och hack n slash inte är riiiiktigt lika kul.
/Niklas som i en version av Starchallenge 1990 använde attributet Inre Psykiska Poäng (IPP) för just mental smärta. Vad Inre stod för har jag fan ingen aning om.