Khan
Kondottiär
- Joined
- 23 Apr 2014
- Messages
- 4,531
Så gott som alla rollspel har någon abstraktion av rollpersonernas hälsa (KP) där det handlar om fysiskt välmående. Många har också någon form av psykisk hälsomätare ("sanity") som hanteras på olika sätt i olika spel. Men vet någon om det finns ett spel som hanterar social hälsa och skada?
Jag håller på att fila på ett spel om det gamla Rom och vill gärna ha något sätt att simulera politiska och sociala konflikter.
Tänk en debatt i senaten där två personer håller brandtal för sin sak. De attackerar sin motståndare med grova personangrepp. Det känns som om de bör angripa någonting annat än den mentala hälsan, och absolut inte den fysiska. Hur gör man detta snyggt?
Jag håller på att fila på ett spel om det gamla Rom och vill gärna ha något sätt att simulera politiska och sociala konflikter.
Tänk en debatt i senaten där två personer håller brandtal för sin sak. De attackerar sin motståndare med grova personangrepp. Det känns som om de bör angripa någonting annat än den mentala hälsan, och absolut inte den fysiska. Hur gör man detta snyggt?