Det här är inte alls konstigt. Jag tror att alla spelar så här. Det är så vi beter oss IRL, och det är så folk bemöter oss.
Och det här med små medel, subtilt spel etc är hyperintressant. Jag brukar ju prata om drama. Exakt så funkar bra drama.
I början.
Men just den här tvekan att slå på stortrumman är viktig. Själv skulle jag nog tröttna om mina spelare, eller jag som spelare, aldrig lämnade det bakom sig, men det är alltid där jag vill börja.
Naturligtvis har det här inget med hur system för konflikter ser ut, utan hur vi väljer att använda dem. Och, ska man vara petig så är det en konflikt även om man väljer att inte lösa den direkt. Det är först när vi lägger på stress/press som vi tvingas till handling.
För mig blir det här bara ett problem om spelaren till slut bara lägger av, och väntar på en cue från SL, som ska lösa hela skiten.
Men som sagt, konflikter har inget med stora enkelspåriga känslor att göra. Konflikter är en typ av situationer, som inte ställer något krav på innehållet.