Jag har alltid varit sugen på Space 1889 och ser nu att det finns olika versioner, med någon form av remake av Moongoose. Någon som har koll på vilken version man ska försöka få tag på? Tveksam om jag någonsin kommer spela, nog mer för att läsa.
When in doubt, first edition.Jag har alltid varit sugen på Space 1889 och ser nu att det finns olika versioner, med någon form av remake av Moongoose. Någon som har koll på vilken version man ska försöka få tag på? Tveksam om jag någonsin kommer spela, nog mer för att läsa.
Den hade jag glömt. Det potentiella problemet med den är att den aldrig fått några supplement, så man måste vara beredd att konvertera grejer från de andra utgåvorna.Savage Worlds är ett utmärkt system, så versionen som använder det borde funka.
Är det Moongoose?Savage Worlds är ett utmärkt system, så versionen som använder det borde funka.
Nej, det är Pinnacle. Vet inte var du fått Mongoose ifrån, de har aldrig gjort en version av det spelet så vitt jag vet.Är det Moongoose?
Min fantasi...Nej, det är Pinnacle. Vet inte var du fått Mongoose ifrån, de har aldrig gjort en version av det spelet så vitt jag vet.
Det är möjligt att de varit distributörer för Ubiquity-versionen, eftersom den är från ett litet förlag utan egen distribution.Min fantasi...
Tråkig nog har de väl i stort sett clockwork publishing upphört pga problem med det ekonomiska. De hann dock ge ut väldigt många supplement till Space 1889 och de har verkligen försökt vara trogna till sittningen i GDW-utgåvan, samt ett fint soundtrack till spelet och en av de få specialträningar (för att minska tärningspölar) jag köpt till ett spel. Tror det mesta ska gå att få tag på relativt enkelt trots att de inte existerar längre.Det är möjligt att de varit distributörer för Ubiquity-versionen, eftersom den är från ett litet förlag utan egen distribution.