Nekromanti Space Hulk

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nu har jag ringt och förhandsbokat ett ex av nya Space Hulk hos SF-bokhandeln. Det är första gången på länge jag faktiskt gått och längtat efter ett brädspel, så det känns väldigt spännande. Om inte annat verkar det bli det snyggaste spelet på väldigt länge någonsin, så om det mot förmodan skulle suga så har man likväl 12 terminators, 22 genestealers, en broodlord och ett gäng mission objectives att måla upp och använda i WH40K. Utöver det så har man de grymmaste rymdskeppskorridorsbrickorna evah att leka med i t.ex. rollspel.

Jag misstänker att bara spelpjäserna i sig gör att priset på boxen (runt 700-800) är rimligt.

Någon som är på samma humör som mig?

(för de som är intresserade kan jag rekommendera att titta in på GW's hemsida för mer info (den ligger nere just nu) samt att köpa nya numret av White Dwarf som har massor av info, bilder och en battle report)

Vitulv

Tänk på att det släpps den 5:e september, och att det bara kommer bli en tryckning. Så, försten till kvarn.

DesertRain

Hero
Det hade varit kul att ha det, men jag har absolut inte råd med det. Förhoppningsvis köper någon bekant det så att jag kan spela det ändå :gremsmile:

Christoffer

It's all pig.
Jag som slutade ge dem mina pengar för över tio år sedan. Frågan är om det är någon idé om det skall vara så dyrt. Varför inte bara köpa Genestealer och Deathwing på ebay och vara nöjd... :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har förbeställt, och sen kommer en annan i föreningen att tillfälligt lägga ut för det. Förhandsbokade för typ mer än en vecka sen...

Vitulv

krank said:
Jag har förbeställt, och sen kommer en annan i föreningen att tillfälligt lägga ut för det. Förhandsbokade för typ mer än en vecka sen...
Sweet! Då kommer du snart lägga upp en massa nymålade space marines i galleriforumet, eller? :gremsmile:

krank

Vitulv said:
Sweet! Då kommer du snart lägga upp en massa nymålade space marines i galleriforumet, eller? :gremsmile:
Får se. Det är ju allt annat än inspirerande färgscheman på vanliga space marines, så vi får se om jag orkarbry mig...

chrull

Stockholm Kartell
Jag kommer spöa dig så hårt i det där spelet varje gång. Sorry.

Big Marco

Läskig
Spelet är svårt att få tag på i Sverige. SF har slut. Goblin var tveksamma. Så jag beställde direkt från GW.

Vitulv

Den Upplyste Despoten said:
Spelet är svårt att få tag på i Sverige. SF har slut. Goblin var tveksamma. Så jag beställde direkt från GW.
Jag vet inte jag... Både SF och GW i stockholm tog gladeligen emot förhandsbokningar.

Big Marco

Läskig
Enligt kontakten med SF så får de 36 ex och de är alla förbokade sedan ett par dagar tillbaka. GW-butiken i Götet vägrade svara. Så jag gick till lejonets håla. Men det blev oväntat billigt - 750:- inkl frakt.

Vitulv

krank said:
Vitulv said:
Får se. Det är ju allt annat än inspirerande färgscheman på vanliga space marines, så vi får se om jag orkarbry mig...
Öh... Space Marines finns ju i typ en miljard olika färgscheman, och de nya modellerna har så mycket detaljer att antalet färgkombinationer man kan laborera med är fler än du kan räkna till.

krank

Vitulv said:
Öh... Space Marines finns ju i typ en miljard olika färgscheman, och de nya modellerna har så mycket detaljer att antalet färgkombinationer man kan laborera med är fler än du kan räkna till.
I och för sig kan man ju alltid skita helt i fluffet och måla som man vill... =)

Är väl mest att jag tyckte att CSM var aptråkiga att måla senast jag gav mig på nåt 40k-liknande, och vanliga SM är ju som CSM fast utan allt det göttiga muterade grejset.

Men, jag tror att det kan bli liten annan grej iom att man faktiskt ser ett fucking slut här också. Det finns ett begränsat antal gubbar att måla, liksom. Och sen är man KLAR.

Sen ogillar jag ju generellt plastmålning, men jag ska nog klara mig...

Vitulv

Jag gillar att måla Space Marines, kanske just för att de är ganska rena i sitt utförande. Man lär sig sjukt mycket av att måla enklare utformade gubbar helt enkelt för att man tvingas lära sig hantera färgerna på ett helt annat sätt än när man kluddar på överdetaljerade figurer.

Det är svårare att måla en space marine än t.ex. en dvärgpaladin om det ska bli snyggt eftersom det krävs teknik, och inte bara en stadig hand och lite precision.

krank

Vitulv said:
Jag gillar att måla Space Marines, kanske just för att de är ganska rena i sitt utförande. Man lär sig sjukt mycket av att måla enklare utformade gubbar helt enkelt för att man tvingas lära sig hantera färgerna på ett helt annat sätt än när man kluddar på överdetaljerade figurer.
Absolut. Mitt problem har väl mycket varit att jag inte gillat själva formen på Space Marines; de har aldrig riktigt inspirerat mig.

Sen har jag sett lite för många apfula marines också. Antar att jag får försöka göra bättre? =)
90% av det jag sett är liksom såna där som dels är pristine-shiny, direkt från måleributiken, och dels alldeles comicbook-world-of-warcraft-pastelliga. And that's just not my think. Inga smurfar i min armé, liksom. Överdrivna comic-highlights lämnas vid dörren.

Vitulv said:
Det är svårare att måla en space marine än t.ex. en dvärgpaladin om det ska bli snyggt eftersom det krävs teknik, och inte bara en stadig hand och lite precision.
Absolut; å andra sidan brukar väldigt många måla även detaljerade figurer som om det vore fucking smurfar. Jag ser alldeles för lite rost, skit, bajs och dynga, alldeles för lite wear and tear och grejer, för lite slajm och var och helvete. Det gäller oavsett spel också, jag behöver bara kolla på de Warmachinegrejer som finns utställda på SF-bokhandeln i S-holm för att känna att jag nog inte vill ha med skiten att göra.

Vitulv

Meh, ditt subjektiva as. Hur ska jag svara på det här? Typ; "näääe, du tycker visst att space marines är sjukt snygga". Eller?

krank

Vitulv said:
Meh, ditt subjektiva as. Hur ska jag svara på det här? Typ; "näääe, du tycker visst att space marines är sjukt snygga". Eller?
How about låta deltråden, som redan är ganska OT, dö? Känner du verkligen att nåt mer behöver tillföras?

Eller tillåter inte din manlighet att du försvinner ur en diskussion utan att ha fått sista ordet? =)

Andra alternativ kunde väl vara "meh, klart det ska vara comicbook och smurf, det är ju det som är den sköna konstrasten mot Imperiets ondska och mörker i allmänhet, jueh" eller "öh, där har du rätt, jag målar också massor av skit på mina figurer, klart de ska se ut som att de just vadat genom ett träsk och våldtagit vietnamesiska [CENSUR] i fontanellen"...

Vitulv

Fick mitt ex idag!

Jag fick tag på mitt ex idag, och det ser fantastiskt ut.

Däremot vill jag varna lite för att förlita sig på förhandsbokningar. Jag hade bokat mitt hos SF-bokhandeln, men när jag kom dit för att hämta det visade det sig att de inte fått in så många exemplar som de beställt, vilket gjorde att jag inte fick något.

Sprang mig löddrig till GW-butiken i Stockholm där jag som tur var kunde köpa ett.