Mycket, mycket tråkigt. Riotminds har varit en av de viktigaste aktörerna på den svenska scenen, och är en av anledningarna till att folk fortfarande spelar rollspel i Sverige idag.Razzo said:
Betyder detta att onlinetjänsten floppade? Man misstänker ju.Razzo said:
Jag läser det snarare som att grabbarna inte har tid att driva den.Magnus Edlund said:Betyder detta att onlinetjänsten floppade? Man misstänker ju.Razzo said:
Jävligt tråkigt i vilket fall. Rollspelssverige är bra mycket fattigare nu.
Jag tänker som så, att om något går bra så blir man ofta peppad att fortsätta. Men visst, jag fattar verkligen att man kan tappa ork och lust och tid att göra något som funkar väl.Vitulv said:Jag läser det snarare som att grabbarna inte har tid att driva den.Magnus Edlund said:Betyder detta att onlinetjänsten floppade? Man misstänker ju.Razzo said:
Jag kan tänka mig att onlinetjänsten kanske var ett försök för Theo och company att försöka växla ned på tempot och utgifterna lite, utan att för den delen döda spelet, men att man efter ett tag insåg att även den tog för mycket tid.Magnus Edlund said:Jag tänker som så, att om något går bra så blir man ofta peppad att fortsätta. Men visst, jag fattar verkligen att man kan tappa ork och lust och tid att göra något som funkar väl.Vitulv said:Jag läser det snarare som att grabbarna inte har tid att driva den.Magnus Edlund said:Betyder detta att onlinetjänsten floppade? Man misstänker ju.Razzo said:
Jag gissar nåt åt det hållet också.. Jag tror (baserat på att jag jobbat på stora webb-byråer) att få en kommersiell onlinetjänst att lyckas så kräver det minst lika mycket tid och kraft som att ge ut tryckta böcker. Det är ett j-la jobb helt enkelt, i timmar räknat och övrigt engagemang. Men trist att de inter orkade (?).Vitulv said:Jag kan tänka mig att onlinetjänsten kanske var ett försök för Theo och company att försöka växla ned på tempot och utgifterna lite, utan att för den delen döda spelet, men att man efter ett tag insåg att även den tog för mycket tid.
Men då gissar jag bara.
Riotminds beslut ska nog ses som slutet på svenskt rollspelandes fjärde epok. >>>>Arfert said:Jag gissar nåt åt det hållet också.. Jag tror (baserat på att jag jobbat på stora webb-byråer) att få en kommersiell onlinetjänst att lyckas så kräver det minst lika mycket tid och kraft som att ge ut tryckta böcker. Det är ett j-la jobb helt enkelt, i timmar räknat och övrigt engagemang. Men trist att de inter orkade (?).
Undrar vad de tänker göra med varumärkena.
Detsamma. Eglerio!Dante said:Jag höjer en bägare och tackar Theo, Magnus et al för att de var delaktiga i att blåsa liv i den Svenska rollspelshobbyn igen.
Ja absolut! Hoppas de kommer igen i någon form.Mekanurg said:Detsamma. Eglerio!Dante said:Jag höjer en bägare och tackar Theo, Magnus et al för att de var delaktiga i att blåsa liv i den Svenska rollspelshobbyn igen.
Indeed - verkligen! :gremdrink:Dante said:Jag höjer en bägare och tackar Theo, Magnus et al för att de var delaktiga i att blåsa liv i den Svenska rollspelshobbyn igen.
Skulle köpa det direkt. Om det var till salu. Men ack, har inga pengar. Vet precis vad jag skulle göra med det, dock.Mekanurg said:Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
Samma här: många idéer men inga pengar.Arfert said:Skulle köpa det direkt. Om det var till salu. Men ack, har inga pengar. Vet precis vad jag skulle göra med det, dock.Mekanurg said:Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
Du och Arfert får gå ihop helt enkelt. Ni får ta ett mindre lån vardera och tillsammans slå vakt om Drakar & Demoner.Mekanurg said:Samma här: många idéer men inga pengar.Arfert said:Skulle köpa det direkt. Om det var till salu. Men ack, har inga pengar. Vet precis vad jag skulle göra med det, dock.Mekanurg said:Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
Känner du några risk-kapitalister? Ska vi slå oss ihop?Mekanurg said:Samma här: många idéer men inga pengar.Arfert said:Skulle köpa det direkt. Om det var till salu. Men ack, har inga pengar. Vet precis vad jag skulle göra med det, dock.Mekanurg said:Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
*Drömmer sig tillbaka några år till då vi här på forumet och på forumsölarna fantiserade om ett Trudvang d20*Arfert said:Undrar vad de tänker göra med varumärkena. Alltså alla tre: DoD, Trudvang respektive Götter.
Jag känner tyvärr ingen som riskerar pengar på rollspel.Arfert said:Känner du några risk-kapitalister? Ska vi slå oss ihop?