solvebring
Superhero
Funderade också över Götterdämmerung förut. Min tanke var att den licensen förhoppningsvis inte är lika dyr. Om de ens skulle överväga att sälja. Ett högt pris för det vore i så fall orimligt. Men det är ett etablerat namn, vilket är en klar fördel om man skulle köpa upp varumärket. Dessutom går det spelet, om man ska tro all kritik - jag har aldrig kikat på det - bara att förbättra.krank said:Nä, de har varit någorlunda OK på att hålla uppe sina potemkinkulisser. Jag hade trott att de åtminstone skulle klämma ur sig nya Götter innan de klappade ihop.Jarre said:Saker hände ju fortfarande hos RiotMinds och i deras senaste bloggpost så anade jag ingen förestående nedläggning.
Vad gäller götter är jag helt övertygad om att det går att göra "skräck+1700-tal" lika bra och bättre.
Jag misstänker dessutom att de i nya versionen skulle göra samma fel som i den första: tro att wikipediakunskap och färdighetslistor är lika med ett färdigt spel+spelvärld.
Jag ser gärna någon skriva ett 1700-talsskräckspel, med lite mer sammanhållen metaplot och mytologi, lite bättre och mer äventyrscentrisk världsbeskrivning, och lite mindre fladdrigt fokus.
Fan, hade jag pengar skulle jag fråga nu direkt. Götter vore verkligen kul att sätta tänderna i. Det vill säga, något jag gärna skulle sätta i händerna på en massa spelmakare jag gillar. =)