Minns att Bujold skrev om The Vor Game att de som läste de tidiga versionerna ville ha ett mordmysterium när när Miles hittade ett lik på militärbasen och att hon fick kämpa för att få bort den associationen ur berättelsen (The Vor Game:s fokus ligger på politiska intriger).
Feedback och test kan definitivt vara till hjälp till att förbättra det man skapar, men det är inte vad spel som designar sig själva handlar om - fokus med dem verkar ligga på att man skapar på utforskande sätt - som Brandon Sanderson pratar om i skrivsätt i den här lektionen, så är det inte samma som att planera saker i förväg (han beskriver det som två olika författandevarianter, med de flesta någonstans mellan de två extremerna). Feedback är bra i båda fall, men det är inte samma typ av skapande.
Feedback och test kan definitivt vara till hjälp till att förbättra det man skapar, men det är inte vad spel som designar sig själva handlar om - fokus med dem verkar ligga på att man skapar på utforskande sätt - som Brandon Sanderson pratar om i skrivsätt i den här lektionen, så är det inte samma som att planera saker i förväg (han beskriver det som två olika författandevarianter, med de flesta någonstans mellan de två extremerna). Feedback är bra i båda fall, men det är inte samma typ av skapande.