Jag kan dela med mig av några impusköp som alla har imponerat mig:
Dread tyckte jag verkade sådär lagom tokindie - jenga, liksom - och blev väldigt glad när jag märkte att det inte bara var de bästa skräckreglerna jag stött på, utan också att boken var full av matnyttiga råd kring olika typer av skräckberättelser och hur man använder reglerna för att skapa dem.
The Dictionary of Mu hittade jag på GothCon förra året, utan att egentligen veta något om det. Jag började läsa det på tåget hem, och var inte kontaktbar förrän boken tog slut. När jag sovit ut läste jag om den och skrev fanfiction. Bästa settingboken ever.
Maid var jättehajpat på /tg/, så när jag hittade det på GothCon -09 köpte jag det mest som en kul grej. När man läser boken är det svårt att fatta grejen, men när man börja spela märker man att spelet tvingar en speciell stämning och en speciell sorts berättelser, utan att man märker det.
Min senaste överraskning var dock Vildhjarta. För en fex-sex år sen spelledde jag det, och det är ännu bland det bästa jag nånsin spelat. Jag har tänkt att det var för att stjärnorna stod rätt och vi alla spelade som gudar, men nu när jag läste om det märkte jag att det inte riktigt var sant - Vildhjarta rockar! Visst har äventyret en hel uppsjö problem, men det har en awesome setting, awesome idéer, awesome SLP:er och asmycket awesome detaljer. Riotminds' finest hour.