Jag återvände nyligt från ett spelmöte VA som inspirerade mej till något nytt. Våra rollpersoner kom under en förlösande händelse fram till att vi inte stod ut med varandra, och vad värre var, ville förgöra varandra illa kvickt, vilket förmodligen inte kommer att hända (vi kom aldrig så långt).
På väg hem funderade jag på spelkonceptet spelare vs spelare. Jag tror att det gjorts, men jag har inte sett något sådant spel, och är säker på att jag kan göra det bättre iallafall (jag vet, jag är dum i hela huvudet).
Nåväl, jag tänker mej att varje spelare kontrollerar ett antal rollpersoner (så att spelet inte blir slut om man dör med en) och att varje spelare är fientligt inställd (eller har en tillfälligt gagnfull allians) med de andra spelarna.
Settingen tror jag kommer att bli något slags nutida heaven vs hell (and the others) och reglerna förmodligen enkla för att spara tid.
Men jag skriver inte inlägg för att någon ska tvingas läsa igenom dom, utan jag kom fram till ett problem någonstans här. Nämligen - när en spelare gör någonting måste SL ta det i enrum med denne för spänningens skull, vilket kan tänkas ta lite tid.
Smarta lösningar på tidsödande en-spelare-SL situationer i spelare vs spelare rollspel ?
På väg hem funderade jag på spelkonceptet spelare vs spelare. Jag tror att det gjorts, men jag har inte sett något sådant spel, och är säker på att jag kan göra det bättre iallafall (jag vet, jag är dum i hela huvudet).
Nåväl, jag tänker mej att varje spelare kontrollerar ett antal rollpersoner (så att spelet inte blir slut om man dör med en) och att varje spelare är fientligt inställd (eller har en tillfälligt gagnfull allians) med de andra spelarna.
Settingen tror jag kommer att bli något slags nutida heaven vs hell (and the others) och reglerna förmodligen enkla för att spara tid.
Men jag skriver inte inlägg för att någon ska tvingas läsa igenom dom, utan jag kom fram till ett problem någonstans här. Nämligen - när en spelare gör någonting måste SL ta det i enrum med denne för spänningens skull, vilket kan tänkas ta lite tid.
Smarta lösningar på tidsödande en-spelare-SL situationer i spelare vs spelare rollspel ?