Nekromanti Spelarjargong

Påminner om ett annat spel (OT, ant)

Min standardgissning i Pictionary, gärna innan någon börjat rita, är "galen yxmördare". Jag tror inte att det över huvud taget finns bland korten, men skulle det dyka upp någon gång har mitt lag en bra chans...

OT-pingis

thark

Hero
De viktigaste har redan nämnts, men några (som jag kommer ihåg för stunden) saknas...

Ost Något som är optat och obalanserat bra (Har du sett den här nya prestigeclassen? Snacka om ost!). Adjektivformen Ostig. Mjukost är extra ostig ost (Pelles rollperson har fan flytande mjukost i ådrorna!).

Hoodie SLP med huva. Antas givetvis vara kriminell och/eller ha osympatiskt uppsåt.

You look trustworthy Välkomstfras när ny rollperson dyker upp i tidigare etablerat gäng, speciellt när man inte orkar/vill ta hänsyn till hur rimligt detta är. Från The Gamers.

Plan B har nämnts flera gånger, men betyder givetvis att skjuta vilt omkring sig.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Poffa

Poffa förekommer inte annat i vår spelgrupp annat än som möjligen uttryck för
a) En man som sätter igång att röka en pipa
b) en magiker eller annan individ som helt plötsligt försvinner alternativt dyker upp på oförberedd plats. (han poffade iväg... typ)

Däremot så använder vi följande
"Slå en loop, knyt ihop och "snipp" kast iväg"
uttrycket kommer från Heinleins "katt som går genom väggar" där man lite smidigt gjorde så med tiden. Följden är alltså att man lite granidost snor bort lite av det vi inte borde utspelat, exempelvis när jag som SL glömde bort att makens RP hade en stor vakthund som mycket väl kunde upptäcka den otäcka smygande XXX.