Tja, det var jag som köpte spelet...
Faktum är att i min grupp finns det två till som gärna spelleder, men det brukar bara vara ett äventyr åt gången medan jag tar hand om själva kampanjen. Det betyder att jag ofta har en ny rollperson varje gång jag spelar (oftast en f.d SLP som får sina 15 minutes of fame medan en av de vanliga RPna blir en biperson eller försvinner helt medan hans spelare är spelledare) och det gör ju att jag går miste om det jag tycker är roligast - karaktärsutvecklingen. Alltså har jag ingenting emot att vara spelledare på nytt nästa gång, eftersom jag ändå inte har någon RP att prioritera.
Dessuom brukar jag lida av SL-abstinens de första timarna eller så - jag behöver tid för att vänja mig vid att det är någon annan som är regeltolkare den här gången, och innan jag vant mig är jag närmast odräglig som spelare. Så fast de andra kanske inte inser att det är jag som är bäst som spelledare (/images/icons/doh.gif) inser de åtminstone att jag är sämst som spelare, så fast de kanske gärna skulle spelleda lite mer avskräcks de av att de då skulle bli tvugna att stå ut med mina besserwisserfasoner... (nåja, så illa är det nog inte)
/JPS