Krille
Lord
Ni har säkert upplevt situationen då en eller flera spelledarpersoner slår på en eller flera spelledarpersoner, mer eller mindre fristående från rollpersonerna. Det kan vara allt från två arméer som bankar på varandra till din coola spelledarperson som gör upp med din coola skurk.
Själv har jag en tendens att strunta i sådana fajter: ståryn handlar om spelare. Fajter som inte innehåller rollpersoner hör inte till den ståryn. Alltså struntar jag i dem. På sin höjd så låter jag fajten spegla rollpersoners fajt, det vill säga om det går bra för rollpersonerna så går det bra för de spelledarpersoner som är allierade med rollpersonerna, och vice versa.
Men hur gör ni? Spelar ni fajten regelrätt, eller kör ni något i stil med ovan?
Själv har jag en tendens att strunta i sådana fajter: ståryn handlar om spelare. Fajter som inte innehåller rollpersoner hör inte till den ståryn. Alltså struntar jag i dem. På sin höjd så låter jag fajten spegla rollpersoners fajt, det vill säga om det går bra för rollpersonerna så går det bra för de spelledarpersoner som är allierade med rollpersonerna, och vice versa.
Men hur gör ni? Spelar ni fajten regelrätt, eller kör ni något i stil med ovan?