Nekromanti Spelledarskärm 24 mars

Bergting

Warrior
Re: Du syfftar...

Måste ju i så fall bara inflika att jag har ett signerat exemplar av Ackegårds Playelf.

/Peter

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Öj, öj, öj...

Draken som är fast kedjad i DOD6, är det en bild från Bergting?

Den bilden har ett sånt häfftigt stuk och cool stil att man funderar på att "rippa" ut den och sätta upp på vgäggen. Inte för att jag under några omständigheter skull förstöra en rollspels bok, men man funderar ju i olika banor ibland. =)

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala

Hehe...
Inte trodde jag ni tecknare hade varandras bilder.

Det var som i mitten av Gretzkys hockey kariär, alla han spelade mot frågade honom om hans autograf. Inte för att du (Bergting) springer runt och jagar tecknares signaturer. Men jag komma bara att tänka på detta, efter att ja läste ditt inlägg.

ps. vore trevligt om det kom upp mer SLP bilder med tillhörnade information på RM hemsida.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Nerosuferoth

Swordsman

vore trevligt om det kom upp mer SLP bilder med tillhörnade information på RM hemsida.

Som den där skallige hårdingen med rock och bastardsvärd som fanns "bak" nyheterna på RiotMinds hemsida. Han fick vi aldrig se mer av.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

Rosen

Myrmidon

<I>Hehe...
Inte trodde jag ni tecknare hade varandras bilder.</I>

Bara logiskt, ju. Få personer är så intresserade av <I>bilder</I> som just tecknare.

--
Åke, som också har Playelf, fast osignerat. Namnteckningar kan jag avstå från.

Bergting

Warrior

Precis. Dom flesta tecknare vill dessutom byta till sig bilder av andra tecknare (nudge, nudge).

P

Umi Ryozaki

Veteran
Playelfs?

Vad är Playelfs för någonting?
Det låter intressant eftersom jag älskar alver =)
Var/När/Hur får an tag på ett exemplar?

/Umi Ryozaki

Gambate kudasai!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Visst, men...

...nu gällde inte det bara om huruvida Peter (eller nån annan som gör kommersiella produkter som till exempel jag) ska vara beredd att ta kritik, oavsett hur den framförs, utan även om att Peter i detta fall blev knäppt på näsan när han uttryckte missnöje med kritiken.

Peter skulle alltså huka sig i bänken och "live with it".

Vilket jag tycker är fel, för vi är bara människor vi också.

För om man nu kräver att alla som gör saker ska kunna ta nästan vilken typ av kritik som helst, så får man vara beredd på att få reaktioner på det man säger.

Det må vara "sura" kommentarer, eller ilskna inlägg, eller tårdrypande försvarstal, men om man skriver att något suger, så får man acceptera att den som skapat objektet ifråga faktiskt kan ta illa upp, OCH har samma rätt att uttrycka detta som den som ger kritiken har att ge kritik.

Ööööhh, nu blev det lite förvirrat, men än så länge förstår jag i alla fall själv vad jag menar, och hoppas att ni också gör det.

I sak håller jag med dig om att man måste kunna ta kritik, oavsett hur den framförs. Men jag anser att man inte behöver ta det stillatigande.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Umi Ryozaki

Veteran
Um....

Jag vet inte om ni syftar på hur jag uttalade mig men...
Jag säger direkt vad jag tänker och menade inte att knäppa någon på näsan. Jag är Animé/Manga skadad/fanatiker så det är därför jag gillar Ackegårds alver antar jag.
Så det jag säger är bara min åsikt, jag gillar inte särskilt många utav "Boris" bilder heller, De är säkert bra gjorda och så men de faller inte mig i smaken. Så jag menar...
Förlåt om jag trampat på någons tår.

/Umi Ryozaki

Gambate kudasai!

Rosen

Myrmidon
Re: Playelfs?

<I>Vad är Playelfs för någonting?</I>

En plojkalender med alv-pinuppor som Ackegård gjorde i början av 90-talet. Den trycktes upp i begränsad upplaga och sålde slut nästan omedelbart.

<I>Var/När/Hur får an tag på ett exemplar?</I>

Tja, själva bilderna i den finns på nätet, på
<A HREF="http://my.homeip.net/hack/playelf.html" target="_new">http://my.homeip.net/hack/playelf.html</A> Där får man däremot inte med skisserna och beskrivningstexterna om damerna ifråga som fanns på baksidorna.

--
Åke

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det är lugnt...

...det är inte din kritik som jag hakar upp mig på, utan det faktum att Peter får en knäpp på näsan när han reagerar på kritik... det är det jag tycker är fel.

Sorry om jag varit otydlig.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Azagthoth

Myrmidon
Re: Visst, men...

I sak håller jag med dig om att man måste kunna ta kritik, oavsett hur den framförs. Men jag anser att man inte behöver ta det stillatigande.

Poängen jag försöker förmedla är väl att om man besvarar kritik i stil med "ditt pucko, du ritar fult" så är det lätt att det blir ett liknande svar tillbaka. Den formen av diskussion vill vi inte ha här på forumen. "Dålig" okonstruktiv kritik är helt enkelt inte värd att slösa energi på.

/Azagthoth

Umi Ryozaki

Veteran
Mer?

Åh.. jag önskar jag hade en sån kalender, även om jul special flickorna var lite väl perviga... Men snygga var dem =)

Vet någon om min nuvarande personlige favvo har någon mer sida med bilder på?

/Umi Ryozaki

Gambate kudasai!