DanielSchenström
Swashbuckler
De flesta spelare jag haft har velat veta information om världen innan. Medans (mellan spelmöten exempelvis), fungerar också. Jag kan förstå den andra sidan också, jag läser exempelvis inte serietidningarna som är prequels till Marvelfilmerna, så jag som generellt är intresserad av information drar en gräns där.
Grejen med information är väl att om man inte tar sig till den utanför speltid så tar den tid från spelandet då den måste ut då istället.
När det gäller inspiration som är olika för spelare och spelledare är jag lite kluven. Om man beskriver något spännande för spelarna om sak x så vill jag hellre ha full info om sak x än mer inspiration om den.
Grejen med information är väl att om man inte tar sig till den utanför speltid så tar den tid från spelandet då den måste ut då istället.
När det gäller inspiration som är olika för spelare och spelledare är jag lite kluven. Om man beskriver något spännande för spelarna om sak x så vill jag hellre ha full info om sak x än mer inspiration om den.